Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان عصر امروز ۷ آذرماه در آئین افتتاح طرح پایش تصویری شهرداری کرمان گفت: یکی از بهترین راهکار برای کاهش تخلفات، راه‌اندازی سیستم‌های پایش تصویری بوده است. 

اوبا تشریح مراحل راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهر کرمان ادامه داد: وقتی این اطلاع‌رسانی به صورت گسترده در سطح جامعه شود دیگر رفتار‌های تجاوزگونه به حریم مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان بیان کرد: این اقدام حاصل همکاری جمعی بوده است و اگر این همکاری ادامه پیدا کند، کار‌های بسیار ارزشمندی می‌توانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام دهیم و امیدواریم فاز دوم راه اندازی این سیستم پایش تصویری به روش BOT نیز تا پایان سال انجام شود تا بتوانیم امنیت مورد نظر جامعه را ایجاد کنیم.

 سردار 'عبدالرضا ناظری' فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آئین گفت: دوربین‌های پایش تصویری باعث افزایش احساس آرامش و امنیت در جامعه و احساس ناامنی شدید برای مجرمان خواهد کرد. وی ادامه داد: رانندگان وقتی بدانند که دوربین‌ها رفتار رانندگی آن‌ها را نظارت می‌کنند رفتار خود را اصلاح می‌کنند و قطعا در این راستا نیز شاهد کاهش حوادث ترافیکی خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که در ۸ ماهه اول امسال ۴۵ نفر در شهر کرمان به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: قطعا با نصب این دوربین‌ها در سطح شهر کرمان، از این پس، شاهد روند نزولی تخلفات رانندگی در شهر کرمان خواهیم بود.

'محمدرضا پورابراهیمی' نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد: پروژه پایش تصویری یکی از پروژه‌های مهم شهر کرمان است. 

اوساماندهی فضای تردد شهری و مسایل امنینی را از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: هوشمندسازی شهر‌ها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت خواهد شد لذا توجه به دولت الکترونیک، هوشمندسازی شهر کرمان امری الزامی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهر‌ها را یکی از راهکار‌های تسریع در رسیدن به این هدف دانست و اظهار کرد: در شهر کرمان به حدود یک هزار دوربین برای پوشش جامع شهری نیازمندیم که اکنون ۴۱۰ مورد آن تحقق یافته است و از استاندار کرمان، شهردار و شورای شهر کرمان می‌خواهیم در این راستا تلاش ویژه‌ای را جهت رسیدن به پوشش تصویری کامل شهر کرمان داشته باشند.

او اطلاع‌رسانی این موضوع را امری الزامی دانست و بیان کرد: این اطلاع‌رسانی نباید براحساس امنیت تاثیر منفی داشته باشد. اگر اطلاع‌رسانی خوب باشد یک خود کنترلی در بین مردم خواهد داشت و باعث کاهش تخلفات ترافیکی خواهیم بود.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که سالانه حدود ۱۷ هزار کشته در محور‌های مواصلاتی کشور به دلیل بروز تصادفات را داریم، اظهار کرد: با توسعه پایش تصویری می‌توانیم بخشی از این تلفات و خسارات ترافیکی را کاهش دهیم.

مهران عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در این آئین با بیان این مطلب که ۴۱۰ دوربین هم اکنون در شهر کرمان نصب شده است، تصریح کرد: از این ۴۱۰ دوربین؛ ۴۶ دوربین نظارتی، ۸۱ دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلفات و مابقی دوربین‌ها برای اتوبوسرانی، بازار، ترمینال، جایگاه CNG، آتشنشانی و ... هستند.

شهردار کرمان برلزوم هوشمندسازی شهر‌ها تاکید کرد و افزود: در مجموع میزان اعتباری که برای کاری که امروز در راستای امنیت و نظارت ترافیکی به بهره‌برداری می‌رسد، حداقل ۲۰ میلیارد تومان است.

او با بیان این مطلب که حدود ۶۰۰ دوربین دیگر برای حوزه‌های مختلف در شهر کرمان نیاز داریم، تصریح کرد: حدود ۸۰ دوربین دیگر به جزء این ۴۱۰ دوربین، آماده اضافه شدن به سیستم پایش تصویری شهر کرمان هستند که در آینده نزدیک این مهم نیز رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ی

پایش تصویری شهر کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند