Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@04:37:08 GMT

عفونت گوش با واکس

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۵۳۵۴

یک متخصص گوش و حلق بینی گفت: به طور طبیعی در داخل کانال گوش مقداری جرم وجود دارد که گاهی اوقات سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد. ناطقان: علیرضا مصباحی متخصص گوش، حلق و بینی درباره عفونت گوش با واکس آن اظهار کرد: به طور طبیعی در داخل کانال گوش مقداری مواد به نام واکس (جرم داخل گوش) وجود دارد که نقش محافظت کننده گوش در برابر بیماری‌های عفونی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد بر اساس تفکر اشتباهی که دارند تصور می‌کنند جرم موجود در داخل گوش نوعی عفونت است در حالی که این مواد باید به مقدار طبیعی در داخل گوش وجود داشته باشد.
 
عفونت گوش
 
او در ادامه افزود: واکس موجود در گوش باعث می‌شود که سطح  PH موجود در گوش را به حالت اسیدی در بیاورد و همین امر مانع رشد باکتری‌ها و به خصوص عوامل عفونی مثل قارچ‌ها می شود؛ مثلا PH گوش شناگر‌های حرفه‌ای که مرتبا در داخل آب هستند به دلیل شستشوی زیاد گوش‌ها  از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل می‌شود؛ همین امر موجب مستعد شدن نسبت به بیماری‌ها عفونی گوش می‌شود. یکی از نکات مهم این است که باید به طور طبیعی  واکس در داخل گوش وجود داشته باشد.
واکس گوش در حالت طبیعی مضر نیست
متخصص گوش، حلق و بینی بیان کرد: امروزه تصورات اشتباهی درباره خالی کردن واکس از داخل گوش وجود دارد و برخی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند وجود این مواد برای گوش می‌تواند مضر باشد در حالی که اینطور نیست. همانطور که مقدار زیاد آن موجب بیماری‌های گوش می‌شود نبود واکس می‌تواند باعث عفونت‌ و قارچ شود.
بیشتر بخوانید: بررسی علت بروز عفونت ماستوئیدی؛ عفونتی کُشنده در گوش/ درد گوشتان را جدی بگیرید!
او گفت: علت اینکه برخی مواقع فرد احساس می‌کند شنوایی خود را از دست داده افزایش میزان واکس گوش است که گاهی همراه با خارش و سوزش ظاهر می شود.
 
مصباحی درباره راه تشخیص عفونت گوش گفت:  تنها راه تشخیص عفونت گوش مراجعه به پزشک است. پزشک متخصص توسط دستگاه کوچکی بنام اتوسکوپ، که دارای چراغ قوه و لنز بزرگنمایی است، مجرای شنوایی را بررسی می‌کند. همانطور که  می دانید ، پرده گوش سالم، تمیز و به رنگ خاکستری مایل به صورتی است. در حالیکه عفونت، پرده گوش را ملتهب و قرمز رنگ می‌کند.
 
عفونت گوش
 

او بیان کرد: کلا  پیشگیری بهتر از درمان است. درواقع روش‌های پیشگیری و دوری از این نوع بیماری کمترین هزینه را دارند.  این روش‌ها عبارت‌اند: از  دوری‌ از مکان‌های خیلی شلوغ،  تغذیه  نوزادان  از شیر مادر، سرماخوردگی مبدأ بخش زیادی از عفونت‌هاست. اگر از سرماخوردگی پیشگیری کنید، عفونت گوش را از خود دور می کنید.  قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار یا قلیان نزدیکان خود باعث عفونت‌های فراوان در بدن می‌شوید. بنابراین تا آنجا که می‌توانید از دود دخانیات دوری‌کنید.
مصباحی یادآوری کرد: هنگام افزایش واکس گوش پزشک با دستگاه‌های ساکشن گوش به راحتی تمیز شده و عفونت‌های موجود از بین می‌رود.
  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عفونت ، گوش ، واکس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عفونت گوش واکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903184

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج