Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، با وجود این که نانوژنراتورهای الکتریکی مفهوم جدیدی نیستند، در این تحقیقات با استفاده از شیوه خلاقانه‌ای ساخته شده‌اند. معمولا این نانوژنراتورها با استفاده از پلیمرهای مصنوعی ساخته می‌شوند که سازگار با محیط زیست نیستند. اما اکنون محققان یک فرایند دو مرحله‌ای طراحی کردند که امکان تولید این نانوژنراتورها را با استفاده از چوب فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در این فرایند یک فیلم بسیار نازک چوبی درون یک شبکه نصب می‌شود که زیر سطح میز قرار می‌گیرد. بدین ترتیب صرف‌نظر از محل برخورد توپ به میز، انرژی مکانیکی آن جذب و به جریان الکتریکی تبدیل می‌شود.
این میز هوشمند قادر است اطلاعات مربوط به سرعت، مسیر حرکت و محل برخورد توپ به میز را به صورت لحظه‌ای گردآوری کرده و نمایش دهد.
به اعتقاد محققان این میز هوشمند یک روش مناسب برای تشخیص دقیق امتیازات در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شود که سازگار با محیط زیست بوده و بدون نیاز به منبع توان الکتریکی مستقل امکان نظارت دقیق بر عملکرد ورزشکاران را فراهم می‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها نانوژنراتور انرژی الکتریکی انرژی مکانیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی الکتریکی انرژی مکانیکی انرژی الکتریکی انرژی مکانیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد