Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@14:19:34 GMT

عذرخواهی وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با ظریف

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۵۶۲۷

عذرخواهی وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با ظریف

خبرگزاری فارس: به دنبال تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق عصر امروز (پنجشنبه) در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن عذرخواهی از این اقدام خرابکارانه بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه‌ شب، یک گروه آشوب طلب به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حمله کرده و بخش هایی از این ساختمان را به آتش کشیدند. بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموماً گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

در طی این تعرض، ۴۷ نیروی امنیتی عراق‌ زخمی شدند.

در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اظهاراتی ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: عذرخواهی وزیر خارجه عراق ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • یک سوال از بی بی سی ؛ چگونه نیکا بعد از تعرض و قتل، با مادرش تماس گرفت! | رسانه انگلیسی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟