Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلایی‌مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تبیین اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات برای تقویت نظام و انقلاب‌ اسلامی موضوع بسیار مهمی است که رسانه‌های گروهی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی قدرت چانه‌زنی نظام  را در دنیا و منطقه به خاطر توطئه‌های دشمنان افزایش می‌دهد بنابراین باید این مساله مدنظر جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد اظهارداشت: هرچه میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو در دوم اسفندماه جاری بیشتر باشد موجب ارتقای قدرت نظام و انقلاب می‌شود.

طلایی‌ مقدم با بیا اینکه دشمنان به دنبال کم رنگ‌کردن حضور مردم در انتخابات هستند تاکید کرد: باید مردم را بنحو مناسبی نسبت به اهمیت موضوع و مشارکت فعال آنها بیش از گذشته توسط رسانه‌ها  آگاه کرد.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در این عرصه سیاسی و اجتماعی در حفظ وحدت و همدلی جامعه موثر است بنابراین باید با همکاری همدیگر برای تحقق اهداف نظام در این راستا اقدام‌های ضروری انجام گیرد.

دبیر ستاد انتخابات در استان یزد گفت: در دوره قبل مشارکت مردم یزد حدود ۷۵ درصد بود و قطعا آنها در این دوره نیز با درک شرایط و به خاطر اهمیت موضوع حضوری گسترده تری خواهند داشت.

به گفته طلایی‌ مقدم،  تمام اقدام‌ها در خصوص برگزاری انتخابات طبق مقررات در فضایی سالم برای مشارکت گسترده مردم انجام می‌شود و ملاک عمل فقط عمل به قانون است .

به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات در استان یزد پیشتر با بیان اینکه رقابت حداکثری ضامن تحقق مشارکت بیشتر شهروندان در پای صندوق‌های رای خواهد بود، گفت: یکی از مهمترین مواردی که باعث حضور مردم می‌شود، رقابت نامزدها با سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی است.

احمد ترحمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت ستاد انتخابات استان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد  که تاکنون دوره های مختلف آموزشی در این مورد برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: با دستور وزیر کشور از اردیبهشت ماه امسال ،فعالیت ستاد انتخابات با سیاست راهبردی حول چهار محور، « سلامت ،قانونمداری ،امنیت و مشارکت حداکثری» آغاز شده است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در این چهار محور تمام فعالیت ها خلاصه شد و آموزش هایی که داده شد ،انتخابات با سلامت کامل ،رعایت قوانین و مقررات و در امنیت کامل برگزار می شود .

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تاکنون ۳۷ انتخابات و همه پرسی (رفراندوم) در ایران برگزار شد و انتخابات آتی سی و هشتمین انتخابات است .

رییس ستاد انتخابات یزد با اشاره به اینکه فرایند رسمی انتخابات مجلس یازدهم ، در دهم آذر ماه جاری با دستور  وزیر کشور شروع می شود، گفت: همزمان ثبت نام نامزدها به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون استانداری یزد افزود: تمام فعالیت های انتخابات به عهده ۱۱ عضو هیات اجرایی هر منطقه است که متشکل از  فرماندار یا بخشدار، دادستان ،رئیس ثبت احوال و  هفت نفر از معتمدان منطقه است که  رییس هیات اجرایی  فرماندار و یا بخشدار هستند و تمام فعالیت های برگزاری انتخابات را به عهده دارند.

ترحمی ادامه داد: ثبت نام نامزدها در چهار حوزه انتخابیه یزد، مهریز، تفت و اردکان انجام می شود و داوطلبان می توانند در ستاد انتخابات وزارت کشور و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ثبت نام کنند.

ترحمی اظهارداشت: تعداد شعبه های قطعی اخذ رای باید به تایید شورای نظارت برسد، که تعداد قطعی آن مشخص نیست ، اما ۷۹۰ شعبه اخذ رای برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد پیش بینی شد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.    

انتخابات مجلس هر چهار سال در ایران یک بار برگزار می شود،، مجلس شو رای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد، و اقلیت های به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی نیز نمایندگان جدا دارند .

برچسب‌ها یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت های مردمی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد