Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان مشکلی بزرگ در سراسر کشور گفت: هزینه این سکونتگاه‌ها برای شهرداری‌ها ۴۰ برابر سایر مناطق است. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهر و مراکز استان‌ها که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه تلاش‌های مدیریت شهری بسیار سخت است اظهار داشت: بزرگترین چالش آسیب‌های اجتماعی است که زاییده سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور درحال تنظیم نسخه‌ای واحد برای درمان حاشیه‌نشینی هستیم در حالی که این روش جوابگو نیست و هر منطقه باید روش درمان مجزایی داشته باشد زیرا جنس حاشیه‌نشینی‌ها در کشور یکسان نیست.

بازوند با بیان اینکه بحران و خشم طبیعت چالش دیگر شهری است گفت: بیش از 90 درصد کشور روی گسل زلزله قرار دارد و با مخاطرات طبیعی همراه است اما رفتار سازه‌ها و ساختمان‌ها از جمله مسکونی و اداری در مقابل این بحران‌ها مناسب و خوشایند نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال 25 استان درگیر سیل بود افزود: 172 کیلومتر رودخانه در داخل شهر کرمانشاه قرار دارد که 5000 واحد مسکونی در بستر و حریم این رودخانه‌ها ساخته شده است و این چالش بزرگ باید رفع شود و به طور قطع سایر استان‌ها نیز درگیر این مشکل هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: معضل حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان حاصل کم‌کاری گذشتگان استتدوام ‌مهاجرت و حاشیه‌نشینی در خراسان جنوبی / سکونت مردم در بافت‌های ناکارآمدحاشیه‌نشینی یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در قم است

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن قوانین شهرسازی مشکل دیگر پیش روی مدیریت شهری است عنوان کرد: بیش از 30 تا 40 درصد قوانین اجرا نمی‌شود و مابقی نیز با انحراف انجام شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ماده 100 تبدیل به منابع درآمدی برای شهرداری شده و این به معنای شهرفروشی است گفت: وقتی قانون اساسی الزام می‌کند که شورای شهر انتخاب شود به معنای مشارکت بیشتر مردم در امور شهرها است اما اکنون اداره شهر با قیمت بالا انجام می‌شود و هزینه حاشیه‌نشینی برای مدیریت شهری 40 برابر افرادی است که در شرایط عادی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفظ سرمایه اجتماعی یکی از وظایف مدیریت شهری است گفت: به مهندسی اجتماعی شهر چندان توجه نمی‌‌شود و اینچنین درگیر کلاف سردرگم مشاغل مزاحم و ترافیک می‌شویم در حالی که لازمه امنیت داشتن مهندسی اجتماعی است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: غالب رأی مردم به شوراها رأی عمران و آبادانی و مطالبه جدی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

بازوند با بیان اینکه راه برون رفت از این چالش‌ها مدیریت واحد شهری است بیان کرد: سیاستگذاری مسکن به دور از شورای شهرها انجام می‌شود و گرفتاری آن بر دوش شهرداری‌ها است؛ به طور نمونه قوانین میراث فرهنگی با قوانین شهری مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه قوانین اصلاح نشود تمام بافت‌های تاریخی را از دست خواهیم داد افزود: دخالت‌های بیش از حد وزارت راه و شهرسازی نیز از دیگر مشکلاتی است که باید رفع شود. 

انتهای پیام/832/ز

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد