Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:01:44 GMT

خانه تاریخی رئیسی در اردبیل بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۶۴۷۳

خانه تاریخی رئیسی در اردبیل بازسازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: خانه تاریخی رئیسی در اردبیل با همکاری و مشارکت مالک بازسازی و مرمت شده است. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی شامگاه امروز در بازدید از خانه تاریخی رئیسی در اردبیل اظهار داشت: خانه تاریخی رئیسی در اردبیل با همکاری و مشارکت مالک بازسازی و مرمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از بازسازی خانه تاریخی رئیسی در اردبیل خبر داد و افزود: این اثر تاریخی در سال 95 به ثبت رسیده است و از ابتدای سال 97 بصورت مشارکتی با مالک اقدام به مرمت و بازسازی آن شده است.

فلاحی تصریح کرد: اهم فعالیت های انجام شده در این بنا مرمت دیوارهای محیطی اتاق ضلع جنوب غربی، تالار و اتاق‌های طبقه فوقانی، مرمت هشتی ورودی و راه پله، مرمت سردر ورودی ضلع شمالی، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی، مرمت سنگ ازاره حیاط، مرمت نمای ضلع جنوب غربی، کف‌سازی اتاق‌ها، نقاشی اتاق‌های قسمت‌های مرمت شده و مرمت شومینه بوده است.

اصفهان| چرا چهره گنبد مسجد تاریخی شیخ لطف الله دو رنگ شد؟احیای حمام تاریخی بافت کهن اردبیل بعد از 2 دهه + تصاویرموانعی که هنوز سد راه توانخواهان در بافت تاریخی یزد است + تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قدمت تاریخی این بنا که به دوره قاجار می‌رسد، اضافه کرد: این بنا در داخل بافت تاریخی شهر اردبیل واقع شده و بر اساس معماری رایج اردبیل به طوری که حیاط در جنوب و اعیان در شمال ساخته شده و دارای مساحتی 844.99 متر مربع زیر بنا است.

وی اظهار کرد: از ویژگی‌های خاص این بنا می‌توان به شبستان زنانه تالار آن اشاره کرد که در گذشته دارای اورسی بوده و در اوایل پهلوی تخریب و با وضع موجود با 4 پنجره مرمت انجام گرفته است.

انتهای پیام/ 146/ز

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی