Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@15:22:49 GMT

ارتباط یوگا با کاهش افسردگی‌واضطراب

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۷۱۴۹

تحقیق جدید نشان می دهد انجام یوگا و ورزش های تنفسی می تواند موجب بهبود علائم افسردگی و اضطراب در بلندمدت و کوتاه مدت شود. ناطقان: محققان دانشگاه بوستون دریافتند یوگا می تواند یک درمان مفید تکمیلی برای افسردگی بالینی باشد.
در این مطالعه، ۳۰ بیمار مبتلا به افسردگی به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه در یوگا آینگار و تنفس منسجم شرکت کردند و تنها فرق شان در تعداد جلسات آموزشی و خانگی آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در طول مدت ۳ ماه، یک گروه ۱۲۳ ساعت و گروه دیگر ۸۷ ساعت را در جلسات شرکت کردند.
نتایج نشان داد در طول یک ماه، کیفیت خواب هر دو گروه به شکل قابل توجهی بهبود یافته بود.
همچنین آرامش، مثبت اندیشی، خستگی جسمی و علائم اضطراب و افسردگی به شکل قابل توجهی در هر دو گروه بهبود یافته بود.
تحقیق نشان داد تلفیق درمان و دارو به مراتب موفقیت آمیزتر از بکارگیری هر یک از این درمان ها به تنهایی است.
محققان تاکید می کنند اگرچه باید مطالعات با تعداد شرکت کنندگان بیشتری در این زمینه انجام شود اما همین مطالعه کوچک هم نشان می دهد بکارگیری یوگا در کنار درمان دارویی بسیار موثر است. منبع: مهر برچسب ها: یوگا ، افسردگی ، اضطراب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یوگا افسردگی اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟