Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@14:28:05 GMT

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر چشم استفاده کنند؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۷۶۹۱

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر چشم استفاده کنند؟

قاسم فخرایی چشم پزشک و عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره انواع لیزر‌های عیوب انکساری چشم گفت: در صورتی که بین قدرت انکساری چشم و طول چشم تناسبی وجود نداشته باشد عیب انکساری به وجود می‌آید که به این علت از لیزر چشم برای افراد استفاده می‌کنیم.

او افزود: متخصصان تنها چشمان افراد بالای ۱۹ سال سن را لیزر می‌کنند چرا که برای لیزر چشم، عیوب انکساری باید ثابت شوند و این عمل برای افراد عینکی نزدیک بین، آستیکمات و غیر آستیکمات نتایج خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص چشم با اشاره به لیزر چشم برای افراد دور بین اظهار کرد: افراد ۲۰ الی ۳۰ سالی که چشمان دوربینی دارند به هیچ وجه نمی‌توانند از عمل لیزر چشم عیوب انکساری استفاده کنند.

روش‌های موثر برای لیزر‌های عیوب انکساری چشم

فخرایی درباره روش‌های موثر برای لیزر‌های عیوب انکساری چشم گفت: اولین روش لیزر‌های عیوب انکساری چشم لیزیک یا prk نام دارد که به بدون هیچ برشی روی پلک لیزر در سطح قرنیه تخلیه می‌شود و از آن جایی که قرنیه با برش خوردن زخم می‌شود کمی سوزش چشم به همراه دارد.

این عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: یکی دیگر از روش‌های لیزر عیوب انکساری چشم‌ها تخلیه لیزر در وسط بافت قرنیه چشم است در این روش به علت برش‌هایی که در عمق قرنیه داده می‌شود، بیمار درد زیادی ندارد و می‌تواند زمان کوتاهی را به مصرف دارو در جهت بهبود وضعیت خود اختصاص دهد.

فخرایی گفت: افرادی که دچار دیابت کنترل شده هستند می‌توانند از لیزر‌های عیوب انکساری استفاده کنند، اما افراد مبتلا به خونریزی شبکیه و آب مروارید، خشکی شدید چشم، افراد مبتلا به قرنیه نازک چشم، بیماران روماتیسمی، مبتلا به قوز قرنیه واشخاص سن کمتر از ۱۸ سال دارند، نمی‌توانند از لیزر‌های عیوب انکساری چشم استفاده کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لیزر چشم بینایی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اکوایران، چند وقت پیش، برخی بلاگرهای فضای مجازی مدعی شدند در سال جدید برای تمدید قرارداد اجاره، مالکانشان درخواست دریافت اجاره به صورت دلاری را داشتند.

 

برخی از واسطه‌گران این منطقه در رابطه با این موضوع، تایید کردند که معدود مالکانی وجود دارند که خواهان دریافت اجاره به صورت ارزی هستند.

بخش دیگری از این مالکان نیز گفتند، مالکانی که خارج از کشور هستند این گزینه را مطرح می‌کنند؛ اما به گفته برخی دیگر، مالکانی در داخل ایران به دنبال مشتری دلاری هستند و البته دسته آخر تاکید داشتند اجاره دلاری بازار خودش را دارد.

به گفته آنها، برخی مالکان ملک خود را به به افراد خارجی همچون دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت‌های چندملیتی اجاره می‌دهند و بنابراین، با نرخ دلار حساب می‌کنند.

همچنین تعدادی از واسطه‌گران، تاکید داشتند به دلیل اینکه این موضوع قانونی نیست حاضر به نوشتن قرارداد نیستند.

به گفته تعدادی دیگر، مستاجران ایرانی حاضر به پذیرش ریسک قرارداد ارزی نیستن و معمولا تن به اجاره نمیدهند؛ اما بعضی از واسطه ها نیز می‌گفتند قبلا چنین مواردی داشته‌اند اما امسال تا به الان نه.

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق 1 و 2 و 3 تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود اما برای مثال، واحدی 90 متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه اش 700 دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان 5 طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود.

نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست .

واحدی 300 متری با 23 سال ساخت در همین محله با تمام امکانات و مبله، 1500 دلار ماهانه قیمت گذاشته شده که در آگهی ذکر شده برای مستاجران ایرانی در صورت پرداخت ریالی، ضربدر دلار روز می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • (عکس) قبرستان ممنوعه تهران، کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ (+عکس‌)
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)