Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@01:32:56 GMT

انباشت ۱۵ هزار تن شیر خشک در ایران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۸۵۹۸

انباشت ۱۵ هزار تن شیر خشک در ایران

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیاوش سلیمی با اشاره به ممنوعیت صادرات شیر خشک از تابستان سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کارخانه تولید شیر خشک صنعتی در ایران با اشتغال مستقیم بالغ بر ۵۰۰۰ نفر فعال هستند که سالانه ۱۰۰ هزار تن تولید دارند.

وی مصرف سالانه شیر خشک در ایران را ۶۰ تا ۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این صنعت می‌تواند سالانه حدود ۳۰ هزار تن صادرات داشته باشد و در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب ۳۰ و ۲۶ هزار تن شیر خشک به ۱۲ کشور در منطقه و برخی کشورهای آفریقایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک ایران، در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار تن شیر خشک در کارخانه‌ها دپو شده که لیستی از آن به تفکیک کارخانه‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ارائه شده است.

وی افزود: برخی کارخانه‌های مصرف‌کننده شیر خام همچون واحدهای لبنی و تولیدکنندگان شیرینی و شکلات نیز مازاد محصول خود را به واحدهای تولیدکننده شیر خشک می‌فرستند تا به صورت کارمزدی تبدیل به شیر خشک شود و برای آن‌ها قابل نگهداری باشد که اگر این میزان را نیز در نظر بگیریم ممکن است حدود ۳۰ هزار تن شیر خشک در کشور دپو شده باشد.

سلیمی همچنین با بیان اینکه وزارت صمت علت ممنوعیت صادرات شیر خشک را جلوگیری از گران شدن شیر خام اعلام کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که با وجود ممنوعیت صادرات شیر خشک در یک سال اخیر باز هم قیمت شیر خشک افزایش یافته است. نکته قابل توجه دیگر این است که سایر محصولات لبنی مجاز به صادرات هستند.

به گفته این مقام صنفی، در آخرین جلسه تولیدکنندگان شیر خشک با وزارت صمت مقرر شده است که شرکت تعاونی انجمن صنایع لبنی تا ۱۵ روز دیگر ۴۰ درصد و در ۱۵ روز دوم مابقی شیر خشک دپو شده در کارخانه‌ها را خریداری کند. در غیر این صورت مجوز صادرات البته با در نظر گرفتن عوارض صادراتی برای تولیدکنندگان شیر خشک صادر شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ممنوعیت صادرات شیر خشک شير خشك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)