Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری مصر در سخنانی بر ضرورت توقف درگیری‌ها در سوریه و لیبی و حل و فصل بحران این دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با همتای مجارستانی خود در قاهره با بیان این مطلب، بر ضرورت تلاش‌های بیشتر جامعه جهانی برای توقف درگیری‌ها در سوریه و لیبی و ایجاد یک واقعیت جدید برای برخورداری ملت‌های منطقه از ثبات و پیشرفت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: توافقی در دیدگاه‌ها با مجارستان درباره ادامه همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها به ویژه مقابله با تروریسم و تفکر افراطی وجود دارد.

سیسی همچنین گفت که با همتای مجارستانی خود درباره تقویت همکاری دوجانبه میان دو طرف در تمامی زمینه‌ها توافق کرده است.

همچنین دو طرف در این دیدار درباره مسأله پناهندگان و مهاجرت رایزنی کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم جوکر لایحه بودجه 99 زلزله آلبانی سیف الله یزدانی استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا مقتدی صدر سید ابوالفضل میرمحمدی سوریه لیبی سیسی فیلم جوکر لایحه بودجه 99 زلزله آلبانی سیف الله یزدانی استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا مقتدی صدر سید ابوالفضل میرمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو