Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@15:02:29 GMT

وصول چک‌های رمزدار ۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۸۹۱۷

وصول چک‌های رمزدار ۳ درصد کاهش یافت

خبرگزاری میزان- حدود ٧٨٧ هزار فقره چک رمزدار در مهرماه ١٣٩٨ در کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل با کاهش ۳.۲ درصدی روبرو بوده است. تاریخ انتشار: 11:19 - 08 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۲۰۰۶

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از ایبنا، براساس آمار بانک مرکزی، حدود ٧٨٧ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ١١٧٨ هزار میلیارد ریال در مهرماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصـد و ۱.۷ درصـد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود ٢٤٦ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٦٩٥ هزار میلیارد ریال وصول شد.

در ماه مذکور ۴۶.۸ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (۳۱.۲ درصد)، خراسان رضوی (۸ درصد) و اصفهان (۷.۴ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۹.۴ درصد از ارزش چـک‌های فوق در استان‌های تهران (٥٩ درصد)، اصفهان (۵.۷ درصد) و خراسان رضوی (۴.۷ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

بالغ بر ۷ میلیون و ۵۰۰ فقره چک در مهرماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر ۶ میلیون و ۷۰۰ فقره عادی و حدود ۸۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس درکل کشور ۸۹.۵ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۰.۵ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور بالغ بر ١٩١٩ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بالغ بر ٧٤١ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ١١٧٨ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی درکل کشور ۳۸.۶ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۶۱.۴ درصد رمزدار بوده است.

بیشتر بخوانید: رشد ۷.۵ درصدی وصول چک های رمزدار

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک مرکزی اخبار اقتصادی چک رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ۸.۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 13 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 43درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی 41.3 و 39.8 درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران 93.5 میلیمتر بوده است.

این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در 22 استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان،‌ سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد 54.2 درصدی، یزد 41.5 درصد و خراسان جنوبی با 19.7 درصد ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 13 اردیبهشت ماه  بارندگی در کشور 8.9درصد کاهش یافته است. بر این اساس میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه اشاره شده 18.6 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند