Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تلاش های آمریکا برای دخالت در امور داخلی ایران و نقش آنها در اغتشات اخیر کشورمان اظهار کرد: ماهیت دخالت‌هایی که در سال‌های اخیر در امور داخلی ایران و سایر کشور‌های مستقل در دنیا توسط برخی کشور‌های غربی به ویژه آمریکا شاهد هستیم؛ قدری متفاوت‌تر و همه جانبه‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با پیشرفت‌های تکنولوژی به ویژه در صحنه‌های ارتباطی می‌بینیم که آنها از این ابزار برای اثرگذاری بر افکار عمومی ایران یا کشور هدف استفاده می‌کنند. از جمله این اقدامات می توان به استفاده از ابزار‌های نوین اطلاع رسانی و رسانه‌هایی که در اختیار دارند اشاره کرد. این کشورها دخالت‌هایشان را به سمت هدایت افکار عمومی سوق داده اند تا  از این طریق به اهداف خود دستیابند. اتفاقاتی که چندی پیش در ایران شاهد بودیم٬ هم شامل برنامه‌ریزی همه جانبه علیه کشور و مردم ما بود که عناصر امنیتی و رسانه‌ای آنها نیز در ایجادش دخیل بودند. تکنیک‌های رسانه‌ای خاص در آن به کار رفت و آنها از این ابزار استفاده می‌کنند تا اقداماتشان  تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: در این بین کشور‌هایی مانند انگلیس، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی عناصر٬ ابزار و امکاناتی در اختیار دارند که از آن علیه منافع  و امنیت ملی ما به کار گرفته و استفاده می‌کنند.

وی گفت: ما در حوادث اخیر شاهد بودیم که برخی رسانه‌های معاند و فارسی‌زبان چگونه وارد عمل شده، برنامه‌های عادی خودشان را قطع کردند و حوادث کشور را آنطور که مورد نظرشان بود پوشش دادند و نسبت به تحریک و تهییج افکار عمومی و مردم ما اقدام کرده و با مونتاژ فیلم‌ها و گزارش‌های دروغ سعی کردند اوضاع را به شدت بحرانی جلوه داده و تشویق به خشونت ٬ خراب‌کاری و تخریب کور کنند و این حوادث باعث شد که با واکنش ما مواجه شوند.

سخنگوی وزرات امور خارجه تاکید کرد: اگرچه شاید از نهاد‌های بین‌المللی یا حقوق بشری یا دادگاهی خاصی که برای رسانه‌ها وجود دارد نباید انتظار داشت که بی طرف و منصف باشند  ولی ما  بر اساس وظایفی که داشتیم شکایتی را علیه این رسانه‌ها تنظیم و اعلام کردیم که آنها از رسالت اصلی خودشان که اطلاع‌رسانی آزاد و شفاف است دور شده و در حال آموزش تخریب، اغتشاش و اقدامات ضدامنیتی در کشور ما هستند.

وی با اشاره به شکایت ایران از رسانه های معاند فارسی زبان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که این شکایت نتیجه بدهد. شکایت ما بر اساس مستنداتی ارائه شده که همگی مشخص هستند. این رسانه ها در یک سیستم فعالیت و سیاست واحدی را دنبال می‌کنند، شاید شکایت ما به جایی نرسد ولی وظیفه خودمان را انجام داده  و پیگیری‌هایمان را نیز شدت می‌بخشیم، امیدوارهستیم که پیگیری ما نتیجه بدهد و رسانه‌هایی که به اسم رسانه اقدامات ضدامنیتی انجام می‌دهند محکوم شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • شهادت یک مرزبان دیگر در بانه