Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی گفت: من و وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی از کاندیدای خاص حمایت نخواهیم کرد. ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

شهرام عظیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حواشی فدراسیون ورزشی‌های رزمی در آستانه انتخابات فدراسیون اظهار داشت: از فدراسیونی که حدود 170 سبک دارد و از جامعه آماری بالایی برخوردار است، انتظار می‌رود که حاشیه نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون ورزش‌های رزمی مانند برخی فدراسیون‌های تک رشته‌ای نیست که پروتکل و ماموریت آن کاملا مشخص باشد. به عنوان یک کارشناس نه به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی رصد کردم این فدراسیون با همه ظرفیت‌هایی که دارد، خروجی برای ورزش کشور در عرصه قهرمانی ندارد.

وی ادامه داد: سوال من از این جامعه این است که به غیر از چند انجمن موفق مانند موی‌تای که در روزهای گذشته به فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیوست و انجمن‌هایی مانند سامبو و پنچاک‌سیلات که می‌توانیم در حوزه قهرمانی روی آنها حساب کنیم و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در رویدادهای معتبر به اهتزاز در بیاوریم، بقیه انجمن‌ها چه نقش‌آفرینی در ورزش کشور دارند؟ عده‌ای در این سبک‌ها ورزشکارانی مانند اعضای خانواده ما را جذب کردند، اما مشخص نیست سرنوشت آنها به کجا ختم می‌شود. چرا باید وقت جوانی را در سبک‌هایی که فدراسیون جهانی و رویدادهای معتبری ندارد تلف کنیم؟

سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی تصریح کرد: ورزشکاری که می‌تواند در رشته‌ دیگر موفق باشد را با استفاده از الفاظ مختلف جذب کردیم و استعدادی را سوزاندیم. استعدادی که اگر زمینه فعالیت او را در رشته دیگر فراهم می‌کردیم، ممکن بود برای ورزش کشور موثر باشد و پرچم مقدس نظام را به اهتزار در بیاورید. در جایی که ما می توانستیم از طریق ورزش فرهنگ و دیپلماسی خود را  منتقل کنیم، فرصت را تبدیل به تهدید کردیم.

عظیمی افزود: از روز اولِ حضور در فدراسیون با خود عهد بستم که ساماندهی را در سبک‌ها صورت بدهم و بتوانیم کوچک‌‌سازی و خلاصه‌سازی انجام دهیم. ما مدیون مردم هستیم و شخصا اعتقاد دارم که باید در مسئولیت‌های خود به مردم نوکری کنیم. اگر من از قبل سرپرستی فدراسیون جایگاهی را برای خود متصور شوم و از طریق آن جایگاه رانتی را استفاده کنم حتما مدیر اسلامی و انسانی نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون‌های ورزش‌های ورزشی می‌تواند تبدیل به انجمن شود، گفت: باید ببینیم با این تصمیم چه اتفاقی خواهد افتاد. انتقال از یک فدراسیون به فدراسیون دیگر درد ورزش کشور را دوا نمی‌کند. برای تلفظ برخی سبک‌ها دچار مشکل هستیم، اما اگر همین سبک به فدراسیون دیگر برود باید دنبال چه چیزی باشیم؟ فدراسیون ورزشی‌های رزمی باید به فعالیت خود ادامه بدهد، اما در انجمن‌ها و سبک‌هایش اصلاحاتی انجام شود. اگر این اتفاق رخ ندهد ما در فدراسیون ورزش‌های رزمی شاهد بی‌نظمی خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی یادآور شد: روسای گذشته مانند نوحی و رشیدی تلاش کردند این اتفاق را رقم بزنند و اعتقاد دارم تمام مدیران تلاش می‌کنند بهترین راندمان را داشته باشند. اگر خروجی تلاش‌های آنها جامعه هدف را راضی نکرده است باید بررسی کنیم و ببینیم چه مشاوره‌هایی را گرفته‌اند. رئیس فدراسیون بعدی باید کارگروه بسیار قوی را تشکیل دهد. مشکل برخی فدراسیون‌های ورزشی در این است که وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خود دخالت نمی‌دهند.

عظیمی خاطرنشان کرد: هر فدراسیونی نقش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را کمرنگ کند درصد موفقیت خود را کاهش داده است. رئیس بعدی فدراسیون باید یکی از موضوعات مهمی که مدنظر قرار می‌دهد، هماهنگی قوی با وزارت و کمیته ملی المپیک باشد و آنها در تصمیم‌سازی‌ها دخیل باشند.

وی در خصوص اینکه در میان کاندیداهای فدراسیون ورزش‌های رزمی گزینه‌ای مدنظر وزارت ورزش و شخص او خواهد بود، گفت: اعضای مجمع که شامل روسای هیئت‌ها، نماینده ورزشکاران، مربیان و داوران خواهند بود، رئیس بعدی را انتخاب خواهند کرد. در مدت 6 ماه سرپرستی فدراسیون این افتخار نصیبم شد که با اکثر روسای هیئت‌های نشست داشته باشم و همه آنها را افرادی متخصص، آگاه و حساس به سرنوشت فدراسیون دیدم و مطمئنم انتخابی خواهند داشت که به صلاح فدراسیون خواهد بود.

سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی در پاسخ به این سوال که برگزاری شورای راهبردی و فنی با حضور رؤسای برخی هیئت‌ها باعث ایجاد شائبه حمایت او از کاندیدای خاصی شده است، گفت: رشته من مدیریت استراتژیک است و باید تفکر استراتژیک داشته باشم. اعتقاد دارم حتی اگر یک روز نیز مسئول بودم موثر واقع شوم. می‌توانستم بنشینم تا امور زندگی و زمان بگذرد و انتخابات فرا برسد، اما هیچ‌گاه در طول 27 سال خدمت خود بی‌اثر نبودم.

عظیمی تاکید کرد: این شائبه در ابتدا ایجاد شد که با تشکیل این شوراها به دنبال کاندیداتوری در انتخابات هستم، اما بعد که دیدند قصد ماندگاری ندارم و به عنوان سرپرست به اخلاقیات وابسته هستم، شائبه حمایت من از کاندیدای خاص را مطرح کردند. در شورای راهبردی کسانی عضو هستند که می‌توانید آنها را قسم بدهید که من اعلام کردم از کسی حمایت شود یا نه. به حدی از خودم مطمئن هستم که خیانت در امانت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان برگزاری انتخابات صحیح و عدالت محورانه سرلوحه کارش بوده و از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است. همه کاندیداها در حال تلاش هستند و حتی برخی از آنها برنامه‌های خود را با من در حالی که حتی حق رای ندارم مطرح کردند. پاسخ صریح این است که وزارت ورزش و جوانان و من به عنوان مامور این وزارتخانه هیچ کاندیدای در انتخابات ورزش‌های رزمی نداریم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی با تاکید بر توانایی مدیریت فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: اگر می‌خواستم فدراسیون را مدیریت کنم، بر اساس عملکردی که از بزرگان الگو گرفتم حتما می‌توانستم مدیریتی را رقم بزنم که به سمت سود دهی حرکت کند، اما چون اعتقاد به امانتداری دارم و هیچ وقت خیانت در امانت نخواهم کرد، هیچ موضع‌گیری ندارم.

عظیمی در خصوص جدایی انجمن موی تای و موضع‌گیری فدراسیون ورزش‌های رزمی به تسنیم گفت: هر وقت انجمنی بخواهد از فدراسیون جدا شود و به فدراسیون متناظر بپیوندد، نقش فدراسیون، تسهیل‌گری است و در تصمیم‌گیری نقشی ندارد. فدراسیون این موضوع را به دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان انتقال می‌دهد و دکتر رغبتی و کارشناسان متخصص آن را بررسی می‌کنند.

وی افزود: انجمن موی تای درخواست جدایی از فدراسیون را داشت و ما به احترام مسئول محترم انجمن این موضوع را به دفتر برنامه ریزی اعلام کردیم و دو یا سه ماه این مسئله کارشناسی و بررسی و صلاح دیده شد که به فدراسیون انجمن‌های ورزشی بپیوندد. موی‌تای تا سال 92 در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت داشت و از سال 92 به فدراسیون ورزش‌های رزمی پیوست و مجددا به این فدراسیون بازگشت.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی در خصوص اینکه این جدایی به درستی صورت گرفته و اینکه برخی می‌گویند جواد نصیری به خاطر منافع شخصی ترجیح داد به فدراسیون انجمن‌های ورزشی بپیوندد، گفت: اعتقاد دارم هر جا که موی‌تای بتواند موفق‌تر و بازددهی بیشتری برای ورزش کشور داشته باشد، باید آنجا حضور داشته باشد. در مدتی که با نصیری کار کردم به فکر منافع خودش نبود و مسئولیت برای او ارزش چندانی نداشت. نصیری با خواهش انجمن موی‌تای مجددا مسئولیت آن را برعهده گرفت. فردی با این مشخصات به دنبال منافع فردی نبود و باید در اظهارنظرهای خود تقوا را پیشه کنیم. کسی نمی‌تواند خدمات نصیری به موی‌تای را انکار کند.

عظیمی در خصوص اینکه صلاحیت نوحی و رشیدی برای حضور در انتخابات تایید شده یا همچنان همان 9 نفر کاندیدای ریاست فدراسیون خواهند بود، گفت: آخرین اسامی که به ما و دبیر مجمع ابلاغ شده همان 9 نفر هستند و در خصوص اینکه به این نفرات کاندیدای دیگری اضافه خواهد شد یا نه را بی‌اطلاع هستم. هر کاندیدای که صلاحیت او احراز شود باید از سوی دبیر مجمع شرایط حضورش در انتخابات فراهم شود.

اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های رزمی مشخص شدند


انتهای پیام/

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون ورزش های رزمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های رزمی فدراسیون ورزش های رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد

هاشمی‌منش به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی صبح امروز(چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه) با ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک  و اعضای مجمع این رشته در تالار پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

حجت جوانمردی، رضا شهرانی، سیدمجتبی شیرزادی، سیدعباس هاشمی منش و محمد نوحی پنج کاندیدایی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تایید شده بود، اما با انصراف چهار کاندیدا در نهایت رقابت بین سیدمجتبی شیرزادی و سیدعباس هاشمی‌منش برگزار شد.

در نهایت با رای‌گیری از اعضای مجمع، سیدعباس هاشمی‌منش با کسب 36 رای از 48 رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انتخاب شد. سیدمجتبی شیرزادی نیز 12 رای کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است