Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:19:13 GMT

آنفلوآنزا در اردبیل تاکنون قربانی نداشته است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۱۵۸

آنفلوآنزا در اردبیل تاکنون قربانی نداشته است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، دکتر بابک نخستین افزود: امسال  از ۴۶ نفر موارد علامت‌دار بستری در بیمارستان‌های استان از نظر آنفلوآنزا نمونه‌برداری شده که فقط یک مورد مثبت گزارش شده است.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع  این بیماری  اقدامات اساسی به منظور حساس سازی و آمادگی سیستم بهداشتی درمانی صورت گرفته که می‌توان به مهمترین آنها از جمله برگزاری جلسات آموزشی برای پرسنل بهداشتی، درمانی جهت حفظ آمادگی مقابله با بیماری، آموزش و اطلاع‌رسانی عموم، تقویت همکاری‌های درون بخشی و برون بخشی، تامین ملزومات نمونه برداری، واکسن، دارو و وسایل حفاظت فردی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد:  با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا، رعایت موازین بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلاء به بیماری ضروری است. 

وی از جمله موارد ضروری برای پیشگیری  از این بیماری را پوشاندن دهان و بینی هنگام هنگام عطسه و سرفه؛ ششتن مکرر و مرتب دست‌ها با اب و صابون؛ فاصله گیری حداقلی 2 متره از دیگران در صورت داشتن علایم احتمالی بیماری ؛ خوداری از دست دادن و روبوسی با دیگران ، استراحت در خانه و مصرف مایعات گرم در صورت داشتن علایم بیماری و مراجعه به پزشک در صورت تشدید بیماری  ذکر کرد.

بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیر است که عامل آن ویروس‌های آنفلوآنزا می‌باشد. این  بیماری در تمامی طول سال رخ می‌دهد اما معمولا بیشترین زمان شیوع آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

از مهمترین علایم بیماری تب و لرز، سرفه، درد گلو، بی‌حالی، دردهای عضلانی و مفصلی، آب ریزش از بینی یا گرفتگی بینی می‌باشد.

ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا (ذرات ریز تنفسی آلوده) توسط سرفه و عطسه کردن فرد بیمار منتقل می شود. 
 

برچسب‌ها علوم پزشکی اردبیل آنفولانزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی اردبیل آنفولانزا علوم پزشکی اردبیل آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است