Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: من با آقای زنگنه صحبت کردم و گفتم «شنیدم شما می خواهید استعفا دهید» ایشان گفت «به حرمت استیضاح کنندگان در جلسه استیضاح حاضر می‌شوم و استعفا نمی‌دهم.

قدس آنلاین،  نامه نیوز نوشت: استیضاح وزرا در ۳ ماه مانده به انتخابات مجلس چالشی برای کشور شده است. به نظر، نمایندگان می خواهند مانور کارآمدی دهند و فشار بر دولت را پلکانی برای کسب رأی کنند، اما درباره اینکه این رویکرد چقدر موفق خواهد بود، با بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس به گفتگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهادکشاورزی یک روز قبل استیضاح استعفا داد و رفت، استیضاح وزرای آموزش و پرورش، نفت و کشور نیز در دستورکار مجلس قرار دارد، آیا سونامی استیضاح وزرا در مجلس شکل گرفته است؟

فعلا استیضاح مهندس زنگنه در دستورکار مجلس است، استیضاح وزیر آموزش و پرورش تازه آمده که طبق آیین نامه برای بررسی و رسیدگی تحویل کمیسیون مربوطه می‌شود. خبر استیضاح وزیر کشور نیز فقط در رسانه ها آمد و هیچ طرحی به دست هیأت رئیسه نرسیده است.

معتقدم استیضاح و سئوال حق قانونی نمایندگان است، البته یک نکته ای هم اینجا وجود دارد عده‌ای وقتی در انتخابات مجلس دهم رأی نیاوردند با ایجاد موج تبلیغاتی شروع به تخریب مجلس دهم تخریب کردند که این مجلس ناکارآمد است.

کسی که مطلع ترین فرد در موضوع بنزین بود، درباره توقف افزایش قیمت بنزین طرح های دوفوریتی و سه فوریتی داد، خوب وقتی این رفتارها را می بینیم معلوم می شود که مجموعه ای با نیروهایی که درون و بیرون مجلس دارد می کوشد چنین فضاسازی هایی را انجام دهد اما نمی توان به آن سونامی گفت. البته هرچه به زمان انتخابات مجلس نزدیک می شویم سرعت اقدامات این مجموعه هم بیشتر می شود.

در واقع شما بخشی از اخبار مربوط به استیضاح وزرا را انتخاباتی می بینید؟

بله همین است. فضای کشور کم کم به سمت انتخاباتی شدن سوق پیدا می کند، یک طیف از اول چون در انتخابات رأی نیاوردند تلاش شان این بود که مجلس را ناکارآمد نشان دهند؛ دائم مصاحبه و سخنرانی کردند که «نمایندگان مجلس دهم خوب نیستند، اینها نباید وارد مجلس می شدند و ...». حالا همان آقایان ناهماهنگی در موضوع اجرای طرح بنزین را بهانه قرار دادند و به سرعت تخریب ها افزودند.

اما برخلاف نظر شما، امضاکنندگان استیضاح ها هم می گویند «ما داریم از شأن و جایگاه مجلس دفاع می کنیم».

اشکال ندارد. استیضاح، سوال، تذکر و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است اما از نظر جو روانی منظور من این بود که برخی دنبال آن هستند که این اقدامات را سونامی نشان دهند.

اعلام شده که برخی نمایندگان دنبال طرح سئوال از رئیس جمهور هستند، آیا فضای عمومی مجلس درباره عملیاتی کردن این طرح نظر مساعد دارد؟

مخالف افزایش قیمت بنزین بودم، در جلسات مشترک با دولت و نشست غیرعلنی مجلس نیز مخالفت خودم را رسما اعلام کردم اما وقتی رهبر انقلاب می فرمایند «تصمیم سران قوا باید اجرا شود»، رهنمود ایشان باید فصل الخطاب همه قرار گیرد. آقایانی که در موضوعات سیاسی چشم غره می روند و درباره ضرورت رعایت دیدگاه های رهبر انقلاب به دیگران تذکر می دهند الان به خودشان تلنگر بزنند که وقتی رهبر معظم انقلاب اعلام نظر فرمودند، آنها نیز دامن زدن به موضوع افزایش قیمت بنزین را ختم کنند. همه ما الان باید دنبال آن باشیم که عوارض و تبعات افزایش قیمت بنزین را کم کنیم و آلام مردم را تسکین ببخشیم، نه آنکه نمک روی زخم جامعه بپاشیم.

به نظر شما استیضاح آقای زنگنه می تواند آلام مردم را تسکین دهد؟

باید دید که طرح استیضاح با خواسته مردم تطبیق دارد یا خیر.

آقای زنگنه برود معجزه ای در وزارت نفت رخ خواهد داد؟

تا روز استیضاح هزار اتفاق ممکن است بیفتد.

می گویند آقای زنگنه دلخوشی برای ادامه وزارت ندارد و ممکن است مثل آقای حجتی روز قبل استیضاح، استعفا دهد و برود، آیا این طور است؟

خیر، من با آقای زنگنه صحبت کردم و گفتم «شنیدم شما می خواهید استعفا دهید» ایشان گفت «به حرمت استیضاح کنندگان در جلسه استیضاح حاضر می شوم و استعفا نمی دهم تا لحظه ای که از من بخواهند وظیفه ام را انجام می دهم».

منبع: خبر آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهروز نعمتی عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي زنگنه استیضاح افزایش قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

رشد تقاضای جهانی برای نفت تحت تاثیر افزایش استقبال از خودروهای برقی در چین و آمریکا و عادی شدن مصرف پس از افزایش شدیدی که در دوران پساکرونا داشت، ممکن است امسال نصف شود.

به گزارش ایسنا، شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضا برای بنزین احتمالا ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است چین که زمانی پیشران تقاضا برای بنزین در جهان بود، امسال بیش از نیمی از فروش همه خودروهای برقی را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش‌بینی بازوی تحقیقاتی شرکت ملی نفت چین (CNPC) نشان داد مصرف بنزین چین، امسال حدود ۲ میلیون تن معادل حدود ۱.۳ درصد رشد کرده و به ۱۶۵.۱ میلیون تن (۳.۸ میلیون بشکه در روز) می‌رسد. بازوی تحقیقاتی سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت در چین است، انتظار دارد تقاضا برای بنزین در سال ۲۰۲۴، به میزان ۱.۷ درصد معادل حدود ۳ میلیون تن رشد کند و به ۱۸۲ میلیون تن برسد.

طبق ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی، با کاهش قیمت که تقاضا را تقویت کرده است، سهم خودروهای برقی فروخته شده در سال میلادی جاری، ممکن است در چین به ۴۵ درصد، ‌ در اروپا به حدود ۲۵ درصد و در آمریکا به بیش از ۱۱ درصد برسد.

در مقابل، رونق فروش خودرو به همراه رشد اقتصادی بالا و ضریب نفوذ اندک خودروی برقی، محرک تقاضا برای بنزین در هند و اندونزی می‌شود.

برآورد دولت هند نشان می‌دهد مصرف بنزین هند در سال منتهی به مارس ۲۰۲۵، به رکورد ۳۹.۲ میلیون تن (۹۰۸ هزار بشکه در روز) خواهد رسید که حدود پنج درصد بالاتر از ۳۷.۲ میلیون تن در سال منتهی به مارس ۲۰۲۴ است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف روزانه بنزین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ تا رکورد ۳۹۲ میلیون گالن، صعود کرده بود، در سال ۲۰۲۳، به حدود ۳۷۶ میلیون گالن (۸.۹۴ میلیون بشکه در روز) کاهش یافت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تقاضا در سال ۲۰۲۴، ثابت باشد. شرکت مشاوره FGE اعلام کرد در نتیجه، حاشیه سود پالایش نفت در آمریکا پس از اوج فصل رانندگی تابستانی، تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا، تقاضا برای بنزین، به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۲.۳ درصد رشد کرده و به ۲.۱۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که مطابق با روند رشد در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند