Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@09:14:12 GMT

کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در اهواز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۲۸۰

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، این کارگاه آموزشی همزمان با روز ملی پرنده‎نگری با حضور گسترده راهنمایان، فعالان حوزه گردشگری خوزستان و نیز کارشناسان اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان در محل این اداره‎کل برگزار شد.

از آن‎جا که استان خوزستان یکی از ظرفیت‎های ویژه کشور در حوزه پرنده‎نگری محسوب می‎شود، معاونت گردشگری اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان تصمیم گرفت تا با هدف معرفی روز ملی پرنده‎نگری و درک جایگاه آن در توسعه طبیعت‎گردی، کارگاه آموزشی‎ای را برای راهنمایان و فعالان حوزه گردشگری برپا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه آموزشی در سه بخش برپا شد که بخش نخست آن با موضوع پرنده‌نگری، تاریخچه، اهمیت و کدهای رفتاری و اخلاقی‎ای که گردشگران و پرنده‌نگرها در مناطق ویژه‌ مربوط به پرنده‌نگری باید رعایت کنند، توسط  محمد الوندی کارشناس محیط زیست برگزار گردید.

در ادامه و در بخش دوم این کارگاه، رضا نیک‎فلک توضیحاتی در خصوص زیستگاه‌های پرندگان استان خوزستان، انواع پرندگان و زمان مناسب دیدن گونه‌های متنوع پرنده‌ها ارائه داد؛ در نهایت و در بخش سوم نیز موضوع طبیعت‎گردی (اکوتوریسم)، پرنده‌نگری و حساسیت‌های اکولوژیکی مناطق گردشگری استان خوزستان توسط  ندا اورک تدریس شد.

در این کارگاه بر لزوم همکاری تنگاتنگ اداره‌کل‌های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و انجمن صنفی تورگردانان توسعه‌ اقتصادی در راستای توسعه‌ صنعت پرنده‌نگری و توانمندسازی جوامع محلی در جوار زیستگاه‌های حساس تأکید شد.

گفتنی است، ایران با داشتن بیش از 550 گونه پرنده بومی و مهاجر، اقلیم‌ها، زیست‎گاه‌های گوناگون و قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت پرنده‌نگری دارد؛ این رشته یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین شاخه‌های طبیعت‎گردی دنیا است و هم‎اینک در بسیاری از کشورها، منافع اقتصادی حاصل از این تفریح ارزان در حوزه‌ درآمدهای اقتصادی و شاخص‌های مرتبط با‌ توسعه پایدار، بسیار قابل توجه است.

طی بیانیه فعالان حوزه طبیعت‌گردی ایران و مشارکت کمیته ملی طبیعت‌گردی در سال 1389 اولین پنجشنبه‌ آذرماه هر سال با هدف توسعه پرنده‎نگری و جلب مشارکت عمومی در حفاظت از گونه های متنوع پرنده ها، به عنوان روز ملی پرنده نگری نام‌گذاری شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روز ملی پرنده نگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد