Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:45:33 GMT

پیکر شهید امیر سرتیپ لهراسبی تشییع شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۰۵۸۵

پیکر شهید امیر سرتیپ لهراسبی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ محمدجعفر لهراسبی صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی رتبه نیروهای مسلح، همرزمان و خانواده آن مرحوم در شهرک امید تهران برگزار شد.

امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در این مراسم ضمن تسلیت عروج شهادت گونه این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: این امیر بزرگوار در سخت‌ترین دوران جنگ تحمیلی با تمام توان برای دفاع از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور داشت و یکی از تاثیرگذارترین فرماندهان صحنه نبرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ آراسته افزود: امیر لهراسبی همواره مورد توجه شهید صیاد شیرازی بود به طوری که شهید صیاد شیرازی در مورد ایشان می‌فرمودند: دو خصلت صداقت و شجاعت در وجود امیر لهراسبی موج می‌زند.

 فاتح عملیات حصر آبادان
 امیر سرتیپ محمدجعفر لهراسبی از جانبازان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، عملیات شکست حصر آبادان را رقم زدند روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
امیر سرتیپ لهراسبی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود، پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.  
وی پس از طی دوران دانشجویی، با رسته زرهی به درجه ستواندومی نائل و سلسله مراتب مختلف فرماندهی از فرماندهی گروهان، گردان و تیپ در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان را سپری کرد.
سرتیپ لهراسبی در روزهای آغازین جنگ در منطقه عملیاتی دزفول اقدامات بسیار موثر و شجاعانه‌ای در نبرد با دشمن بعثی از خود نشان داد که با اخذ دو درجه تشویقی از سوی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش (شهید سپهبد صیاد شیرازی) با درجه سرهنگی به عنوان فرمانده تیپِ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد.
این همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی در ادامه به علت شایستگی‌ و رشادت‌های فراوان در جنگ تحمیلی به عنوان جانشین و سپس فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین منصوب شد.
امیر سرتیپ لهراسبی در عملیات‌های مختلفی از جمله فتح‌المبین، بیت‌المقدس و سایر عملیات‌ها به عنوان فرمانده یگان‌های عمده و عمل کننده حضور داشت و در جریان این عملیات‌ها در اثر ترکش‌های ناشی از انفجار به درجه جانبازی نائل آمد.
وی پس از پایان جنگ تحمیلی به ستادکل نیروهای مسلح انتقال یافت و به عنوان معاون بازرسی و در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی خدمت خود را به پایان رساند.
دریافت درجه سرتیپی از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا در سال ۱۳۷۹ و همچنین دریافت نشان درجه دو فتح از معظم له، از جمله افتخارات دیگر این امیر ارتش اسلام محسوب می‌شود. 
وی پس از سال ها مجاهدت، سحر گاه پنجشنبه هفتم آذر سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

برچسب‌ها ایثار و شهادت دفاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت دفاعی ایثار و شهادت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکارهای روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندی‌زاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودروها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودروها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تأخیر و زمان تردد خودروها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 6097762 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی