Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در آینده نزدیک شاهد خواهید بود که هیچ ردپایی از رژیم‌های منحوس استکبار جهانی در منطقه تحت کنترل نیروی دریایی جمهوری اسلامی و پیرامون آن وجود نخواهند داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران گفت: در تاریخ هر ملتی روز‌هایی وجود دارد که موجب مباهات و افتخار است و به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی تاریخ ایران اسلامی مملو از چنین روز‌هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیروی دریایی در طول ۴۰ سال اخیر و در گام اول افتخاراتی آفرید که متضمن امنیت و برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ ۸ ساله به دنبال آن بود که نهال انقلاب را از پای درآورد تکاوران نیروی دریایی در آغاز جنگ تحمیلی حماسه‌آی ۳۴ روزه را در خوزستان آفریدند.

وی افزود: استکبار جهانی که بعثی‌ةا را به نیابت از خود به جنگ علیه جمهوری اسلامی فرا خوانده بود تصور می‌کرد ظرف یک هفته می‌تواند خوزستان را از ایران جدا کرده و به تهران برسند، اما دفاع جانانه تکاوران نیروی دریایی آنان را متوقف کرد.

* در ۶۷ روز ابتدایی دفاع مقدس نیروی دریایی ضربه محکمی بر استکبار و ایادی آن وارد کرد

دریادار خانزادی گفت: در ۶۷ روز ابتدایی دفاع مقدس نیروی دریایی توانست سیلی و ضربه محکمی بر استکبار و ایادی آن وارد کرده و دشمن را به طور کامل در دریا متوقف کند و تا پایان ۸ سال دفاع مقدس سیطره خود را بر دریا اعمال کرد.

وی تصریح کرد: دشمن می‌تواند تلاش کند کشتی‌های تجاری و نفتی ایران را از بین ببرد و از هوا و دریا به آن‌ها ضربه وارد کند، اما عملیات اسکورت این کاروان‌ها مانع از تحقق این اقدام آن‌ها شد.

*نیروی دریایی در طول دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی ایرانی را اسکورت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس توانست ۱۰ هزار کشتی ایرانی را اسکورت کرده و باعث شود تا اقتصاد کشور پایدار بماند.

خانزادی خاطرنشان کرد:‌با وجود تحریم‌هایی که از همان روز‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و به دنبال تضعیف ایران بود، اما نیروی دریایی به دنبال ساخت و تجهیزات با اتکا به ظرفیت داخلی بوده و توانست امکانات، تجهیزات و قطعات خود را به روز کرده و هویت نیروی دریایی انقلاب اسلامی را تثبیت کند و پا به عرصه اقیانوس‌ها بگذارد.

وی افزود: با تجهیزات نیروی دریایی، توانستیم خود را از آبراه کوچک وارد اقیانوس‌ها کرده و جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم.

وی گفت: برای تأمین امنیت ناوگان تجاری و نفتی جمهوری اسلامی ایران ناوگروه‌های نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ توانستند با دزدی دریایی و تروریسم دریایی بجنگند و امنیت ناوگان جمهوری اسلامی در دریا برقرار شد.

* ۶۴ ناوگروه نیروی دریایی در آبراه‌ها و اقیانوس‌ها از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند

وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۴ ناوگروه نیروی دریایی در آبراه‌ها و اقیانوس‌ها از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و هم اکنون که با شما سخن می‌گویم ناوگروه ۶۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت و اسکورت کشتی‌های نفتی جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امتداد‌های عمقی جدید برای نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: در دوران سازندگی و سال‌های پس از دفاع مقدس تجهیزات نیروی دریایی را خودمان ساختیم چرا که معتقد بودیم امنیت عاریه‌ای را برای خود شایسته نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای ساخت کشتی‌ها و ناوگان خود دست به کار شدیم و ناو موج، جماران، دماوند، سهند را به کار گرفته و وارد آبراه‌های جمهوری اسلامی کردیم و در همین ماه هم ناو دنا را به عرصه رزم دریایی وارد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ساخت زیردریایی را که پیچیدگی‌های فناوری زیادی دارد را در دستور کار خود قرار دادیم و ظرف ۲۰ سال گذشته فرهنگ استفاده از زیردریایی را به دست آوردیم و توانستیم زیردریایی غدیر را در کلاس بومی بسازیم و آن را به اژدر‌های بومی مجهز کرده و این اژدر‌های بومی و افتخارآفرین را مانند موشک‌هایی که از عرشه شلیک می‌شوند از عرشه زیردریایی به سمت دشمن به پرواز درآوریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن ناوگان و ابزار‌های چشم پرکن خود را ۷۰۰ کیلومتر دورتر از آبراه‌های دریایی جمهوری اسلامی قرار داده و از آن سو نظاره‌گر ما است.

وی گفت:‌مخابرات پایدار و امن و اطلاعات و ارتباطات از راه دور را در تجهیزات خود به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آبادسازی این مناطق، تبدیل به پرچمدار توسعه مکران در جنوب شرق ایران شده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌امروز مجموعه بصیر، ولایتمدار و شجاع جوانان نیروی دریایی در دریا‌های جمهوری اسلامی حضور متقدری دارند.

وی گفت:‌در عرصه ساخت بیمارستان‌ها نیز نیروی دریایی وارد شده و بیمارستان‌های بندرعباس و کنارک را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی را از نیروی دریایی سنتی به نیروی دریایی مدرن، و متناسب با شأن جمهوری اسلامی تبدیل کرده و نیروی دریایی راهبردی را در دستور کار داریم. ضمن اینکه امروز همه کادر نیروی دریایی از نسل انقلاب بوده و با بصیرت و شجاع هستند.

* امنیت امروزمان متکی بر ظرفیت‌های داخلی است

خانزادی خاطرنشان کرد: امروز امنیتی که ما در دریا داریم برخلاف امنیت بسیاری از کشور‌های جهان و منطقه عاریه‌ای نیست بلکه متکی بر تمامی ظرفیت‌های داخلی است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها و فشار‌های دشمن که در طول ۴۰ سال اخیر بر جمهوری اسلامی تحمیل شده است توانسته‌ایم نیاز‌های شناور‌های سطحی و زیرسطحی، انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بر اساس ظرفیت‌های داخلی خود ساخته و متکی بر علم و دانش بومی خود باشیم.

وی افزود: دریا‌های ما امن است و حضور شیاطین بزرگ و ایادی آن و آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی نمی‌تواند خللی در اقدامات ما انجام دهد.

وی تصریح کرد:‌دوره‌نمایش‌های دروغین و پرسه‌زدن‌های دروغین به پایان رسیده و دشمنان و ایادی آن‌ها باید جان سربازان و ابزار‌های حلبی خود را بردارند و منطقه را ترک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های منطقه بیدار بوده و زیر بار چتر امنیت دروغینی که استکبار به دنبال تحمیل به آنان است نمی‌روند.

امیردریادار خانزدای خاطرنشان کرد: دنیا دید که پوزه ائتلاف نمایشی آن‌ها به خاک مالیده شده و ناچار هستند که خیزش تمدنی ایران به سمت دریا‌های جهان را ببینند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ایران آزاد مستقل، دانشمند و قدرتمند به سرعت و با اتکای به ظرفیت‌های ملی عرصه‌های پیشرفت را در خواهند نوردید.

وی تصریح کرد: درآینده نزدیک نظاره‌گر رویکرد تمدنی با تکیه بر دریامحور خواهیم بود.

* روز‌های آینده نسل جدیدی از تجهیزات بومی را خواهید دید

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌در روز‌های آینده با وجود همه فشار‌ها و تحریم‌ها، نسل جدیدی از تجهیزات بومی متکی بر ظرفیت دانش و علم فرزندان این آب و خاک را خواهید دید.

وی گفت: ناوشکن دنا، ناو مین‌شکار و بومی صبا، پهپاد دورپرواز و استراتژیک سیمرغ و پهپاد دریاپایه که قادر است بدون نیاز به هرگونه کاربری از تمامی عرصه‌ها پرواز کرده و اطلاعات دشمن را به دست بیاورد را عملیاتی کرده و بهره‌برداری را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت:‌در آینده نزدیک شاهد خواهید بود که هیچ ردپایی از رژیم‌های منحوس استکبار جهانی در منطقه تحت کنترل نیروی دریایی جمهوری اسلامی و پیرامون آن وجود نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست تخصصی "خلیج فارس، اقتدار ملی، حُسن همجواری" امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه کارهای علمی زیادی برای نام بزرگ خلیج فارس در مرکز وکلا انجام شده است، گفت: آنچه باعث شده است توجهات به منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کند اقدامات کشورمان مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: خلیج فارس مظهر نقش مؤثر ایران در ثبات و امنیت منطقه است و آنچه سبب افزایش توجهات به خلیج فارس در دهه‌های اخیر شده، اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور سند برای جزایر 3گانه خلیج فارس

عبدلیان‌پور با بیان اینکه روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌ فارس است و در تقویم به نام روز خلیج فارس نامگذاری شده؛ گفت: خلیج فارس از شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین، قطر و امارات همسایه است؛ وسعت این پهنه آبی 240 هزار کیلومتر است و توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد راه دارد.

وی ادامه داد: اهمیت خلیج فارس به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخی به درازای قرن‌ها و سده‌ها دارد، اما آنچه سبب شد تا این پهنه آبی بیش از هر زمانی اهمیت یابد، پیروزی انقلاب اسلامی است که سبب خاتمه یافتن هژمونی آمریکا در منطقه شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس مربوط به حوزه داخلی منطقه است و ربطی به کشور‌های بیگانه ندارد و قرار نیست بازیگران خارجی در تأمین امنیت آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است؛ آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامون خلیج فارس و نه مربوط به آمریکاست.

عبدلیان‌پور به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورها اشاره کرد و گفت: وجود سند‌های متعدد مبنی بر هویت فارسی خلیج فارس گواه بر کذب این ادعا است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق جعل نام خلیج فارس به دنبال تبلیغاتی و روانی هستند همه آنها می‌دانند که نام خلیج فارس، همین خلیج فارس است، اما در چارچوب اعمال فشار سیاسی و روانی بر جمهوری اسلامی ایران، به این مسأله دامن می‌زنند.

وی گفت: خلیج فارس برای ما یک مسأله استراتژیک و دائمی است و هیچکس هم نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر بدهد.

عبدلیان‌پور افزود: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند نام و موقعیت ژئوپلتیک این خلیج را عوض کند؛ امنیت این منطقه به هیچ وجه به دست بازیگران خارجی نخواهد افتاد. اگر امنیت و ثباتی در منطقه خلیج فارس است، با نام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با کمک کشور‌های منطقه می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را به خوبی تأمین کند.

رئیس مرکز وکلا گفت: همه می‌دانیم جعل نام خلیج فارس از موضوعات سیاسی است و مجموعه وکلا و حقوقدانان  همواره به عنوان کنش‌گران فعال عرصه مسایل بین‌الملل در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند.

وی در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: در سال 1393رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و اشاره کردند که من از شما جوانان می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی موهن و سخیف بین شما و واقعیت سدی ایجاد کنند.

عبدلیان‌پور گفت: خیزشی که ایجاد شده است مصداق صحبت‌های رهبر انقلاب است. ایشان اشاره کردند که این قضیه ظلم هفتاد ساله حتماً مردم آمریکا را به واکنش شدید وادار خواهد کرد و حتماً جنبش‌های دانشجویی به میدان خواهند آمد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا 52 درصد از مردم آن اعلام کردند که یک دولت در فلسطین می‌تواند باشد و آن دولت فلسطین است، ما نیز به عنوان جامعه وکلا از این حق پایمال شده مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا