Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:31:46 GMT

۷۵۰ معلول از خدمات بهزیستی میامی بهره می‌برند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۱۱۵۶

۷۵۰ معلول از خدمات بهزیستی میامی بهره می‌برند

سیدعیسی جلالی روز جمعه در سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع میامی در آستانه ۱۲ آذر روز جهانی معلولان افزود : رویکرد سازمان بهزیستی برحمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه است. 

جلالی گفت : مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان باید توسط مسئولان جدی گرفته شود. 

وی افزود : از ابتدای امسال برای ۳۴ معلول مناسب سازی شامل ساخت سرویس بهداشتی ، رمپ و حمام در سطح شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی، مشارکت خیران برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد را ضروری دانست وافزود: ۴۸ دانش آموز و هفت دانشجو از حمایت بهزیستی بهره مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی اظهار داشت : برنامه های مشاوره و آموزشی خانواده ها جزو اولویت های این اداره در طول سال با همکاری مردم و مسئولان است .

وی با اشاره به اینکه تامین رفاه و رسیدگی کامل به وضعیت معلولان نیازمند مشارکت مردم است ، تصریح کرد : تعامل دستگاه های اجرایی و خیران با بهزیستی می تواند زمینه خدمات موثری برای معلولان را فراهم آورد.

رئیس بهزیستی میامی اظهارکرد: از ابتدای امسال برای ۴۳ نفر از مددجویان شهرستان حق بیمه خویش‌فرمائی وکارفرمایی توسط این سازمان پرداخت شد . 

پرداخت کمک هزینه درمان ، تحصیل ، هزینه اندام مصنوعی ، حق پرستاری ضایعه نخاعی ، لوازم بهداشتی مصرفی ، بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی ، هزینه رفاهی ، مناسب‌سازی فضای ‌شهری برای معلولان و کمک هزینه وسایل توانبخشی، از جمله خدمات بهزیستی محسوب می شود.

یکهزار مددجوی بهزیستی در میامی وجود دارد، ۵۷ معلول جسمی حرکتی، ۲۷۵ کم توان ذهنی، ۹۴ ناشنوا و کم‌شنوا، ۵۷ نفر دچار اختلال‌ بینایی، ۱۳ نفر دچار اختلال‌های شنوایی و گفتاری و ۵۴ معلول اعصاب و روان زیر پوشش بهزیستی میامی هستند.

شهرستان میامی با دوبخش کالپوش ومرکزی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزارنفر درشرق استان سمنان قرار دارد.  

برچسب‌ها مددجویان بهزیستی سمنان میامی معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی سمنان میامی معلولان مددجویان بهزیستی سمنان میامی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

ایسنا/سمنان به‌دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی، استاندار سمنان خواستار بسیج امکانات برای یافتن این دختر ۲۴ ساله شد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت طی یک دستور فوری، خواستار بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی، به‌منظور پیدا کردن دختر ۲۴ ساله مفقودی در شهرستان میامی شد.

استاندار سمنان با توجه به اعلام مفقودی این دختر جوان در جنگل دشت شاد شهرستان میامی، ضمن تماس تلفنی با مسئولان‌ مرتبط از جمله فرماندار شهرستان میامی، دستور داد تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی موجود به همراه تیم‌های کمکی از سایر شهرستان‌ها و در صورت نیاز از سایر استان‌های همجوار، نسبت به جست‌وجوی دقیق منطقه تا حصول نتیجه اقدام شود.

وی تاکید کرد: از هیچ کوششی در این زمینه به منظور رفع دغدغه‌مندی خانواده این دختر مفقود شده دریغ نشود.

گفته می‌شود، دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبشهت به قصد پیاده‌روی از منزل خارج شده و به سمت جنگل دشت شاد حرکت کرده ولی تاکنون باز نگشته است. به دنبال اعلام این خبر، نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال