Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به مقام والای حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: جایگاه رفیع آن حضرت به دلیل امامزاده بودن نیست بلکه از ولایت‌مداری بالای وی نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم دعای ندبه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یاوران امام عصر(عج) افرادی متواضع، مستحکم و خدادوست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در تعظیم مقابل دشمن نیست، عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که دشمن را دوست مپندارید، اغتشاشات اخیر با اینکه دو روز بیشتر طول نکشید سبب خوشحالی آمریکایی‌ها و آل سعود خبیث شد.

 

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه موفقیت کشورمان ایران به دوستی با دشمنان وابسته نیست، اظهار کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی به ما لبخند می‌زد که می‌گفت اگر توان داشتم همه پیچ و مهره‌های انرژی هسته‌ای ایران را باز می‌کردم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: امروز مسئولان به کشورهایی نظیر افغانستان، اردن، عربستان، مصر و امارات که با آمریکا دوست هستند توجه کنند در هیچ عرصه‌ای پیشرفت نکردند.

 

وی با بیان اینکه هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) درباره دشمن فرمودند: آن زمان که صلح را امضا می‌کنند بیشتر باید از آنها ترسید.

 

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی ادامه داد: برخی آقایان در تریبون‌های خود تنها به رحمت پیامبر(ص) اشاره دارند و از جدیت و شدت ایشان نسبت به دشمن هیچ صحبتی نمی‌کنند در حالی که پیامبر(ص) با مسلمانان رحمت داشتند و با دشمنان بسیار قاطع و شدید بودند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به رحمت بودن پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) بسیار مهربان بودند اما مقابل دشمنان، کفار و پیمان شکنان محکم ایستادگی می‌کردند به عنوان مثال در نقض صلح حدیبیه توسط کفار.

 

وی افزود:‌ مسئولان و آقایان به قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) توجه کنند تاریخ بخوانند که صراحت و قاطعیت مقابل دشمن را مشاهده کنند. آموزه‌های دینی ما بر فرهنگ مقاومت و شهادت تاکید دارد که باید در دروس آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.

 

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی با بیان اینکه مسئولان بدانند که صندلی قدرت همیشگی نیست و آنچه باقی می‌ماند خدمت به مردم است، عنوان کرد: اصحاب امام عصر(ع) از جنگ روانی و سرزنش دشمن ترس ندارند و همواره برای رضای الهی به جهاد می‌پردازند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی سند ۲۰۳۰، ورزشگاه رفتن زنان، بی‌حجابی و آزادی روابط نامشروع را یکی از اهرم‌ها برای ضربه زدن به انقلاب قرار دادند.

 

وی با اشاره به ولایتمداری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مقام آن حضرت، اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم دو نوع امام وجود دارد که انسان‌ها را به حق یعنی خداوند و دیگری به باطل یعنی آتش جهنم راهنمایی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی افزود: ائمه معصومین(ع) امر الهی را به امر خود مقدم کرده و انسان‌ها را به سوی خداوند دعوت می‌کنند اما کافران و دشمنان امر خود را بر امر الهی مقدم می‌کنند.

 

وی افزود: کسانی که تابع ائمه معصومین(ع) و قرآن باشند امنیت اعتقادی، جسمی و روحی دارند و از فتنه‌ها به راحتی عبور می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی درباره اثر ولایتمداری در زندگی انسان، تاکید کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) بسیار ولایتمدار بودند که امام هادی(ع) ایشان را بسیار تحویل می‌گرفتند و نزد خود جایگاه می‌دادند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به دلیل امامزاده بودن ایشان نیست بلکه به علت ولایتمداری بالای ایشان است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد اغتشاشات اخیر در کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیج اغتشاشات هفته بسیج قرآن راهپیمایی علوم انسانی اسلامی عبدالعظیم حسنی ع ولایتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: دشمنان مدام به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران و ناامید کردن این قشر عزیز از جامعه هستند.

حسین باهوش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آنچه امروزه جلوی فعالیت و تلاش افراد را می‌گیرد بی‌انگیزگی است. اگر افراد در هر وضعیتی شغلی که دارند بی‌انگیزه شوند، قطعاً کار آنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف در هفته بزرگداشت کار و کارگری بُعد انگیزشی و توجه به کارگران را تقویت کنیم به‌طوری که کارگران احساس نکنند در جامعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه همه ما یک مجموعه واحد هستیم که در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مردم کار و تلاش می‌کنیم، ادامه داد: کارگران چرخه تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری در جامعه را در دست دارند، این قشر زحمتکش و سخت‌کوش هم باید تکریم شوند و هم حق و حقوقات آنان به موقع و طبق قوانین کار پرداخت شود.

باهوش با بیان اینکه کارگران شهرداری‌های شهرستان حق و حقوقاتشان تا فروردین‌ماه پرداخت شده است، تأکید کرد: در رشتخوار وضعیت به گونه‌ای مدیریت شده است که کمترین معوقات حقوقی و نارضایتی در حوزه کار و کارگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند کارگران را اذیت کنند بلکه باید به موقع تمامی حق و حقوقات آنان را پرداخت کرده و از جایگاه قدرت با آنها برخورد نکنند، در قبال آن کارگران هم باید به نحو احسن کار کنند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تأکید کرد: کارگران و جامعه کارگری نباید فریب دشمنان را بخورند و در جبهه دشمن حرکت کنند، دشمنان امروزه به دنبال سوء استفاده از مشکلات حوزه کارگران هستند و تلاش می‌کنند که مسائل را بزرگنمایی کنند، لذا کارگران باید حق و حقوقات خود را از مسیر قانونی مطالبه کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

باهوش افزود: ما باید در راستای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران حرکت کنیم و عدالت را در بین این قشر زحمتکش برقرار سازیم. بدون شک حرمت و عزت جامعه کارگری باید حفظ شود و دیدگاه ما باید نسبت به قشر کارگر مثبت باشد.

وی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات کشور هستند و اگر حضور آنان نباشد چرخ اقتصاد از کار می‌افتد، اذعان کرد: با وجود ۱۴ هزار شهید در جامعه کارگری به این نتیجه می‌رسیم که کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی دارند، این عزیزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند که به انقلاب و ولایت وفا دارند.

فرماندار رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص نظارت‌ها، بازدیدها و به روز رسانی حق و حقوقات کارگران اتفاقات خوبی در شهرستان انجام شده است، افزود: سال گذشته ۲۲۶ مورد مراجعه کارگری در اداره کار رشتخوار ثبت شده است که بیشتر این مراجعات مربوط به بیمه بیکاری بوده و فقط ۴۸ مورد آن منجر به شکایت شده و الباقی موارد با گفتگو پیگیری و رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت