Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئوفی گفت: برگزاری رویدادهای شتابی در حوزه های مختلف برای صنایع مختلف در کشور ضروری است.

«مهدی رئوفی» امروز جمعه در حاشیه برگزاری اولین رویداد شتابی (استارت آپ) در حوزه صنایع دستی و فرش در کشور که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی از روز چهارشنبه در استان آغاز شده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در شرایط کنونی برگزاری رویدادهای شتابی برای صنایع مختلف در کشور ضروری است چرا که استارت آپ ها دارای شور و هیجان خاصی هستند که به انسان شادابی و نشاط می بخشد و روحیه خلق ایده و خلاقیت را در انسان پرورش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه جامعه علمی و کاربردی استان مرکزی با اشاره به اینکه استارت آپ ها بر خلاف عقیده برخی افراد، لزوما ایجاد اشتغال نمی نمایند و ممکن است گاهی باعث کاهش شغلی شوند، افزود: این بدان معنا نیست که فرصت شغلی نیز کاهش می یابد، ما برگزاری این استارت آپ را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با برگزاری این رویداد فرصتی ایجاد شود تا ایده ها و عقاید جوانان خلاق ارائه و به منصه ظهور برسد.

 

وی اضافه کرد: امروز در جوامع شاهد رشد علم با سرعت چشمگیر هستیم و با تغییراتی که در جوامع صورت می پذیرد، کمتر پدیده ای می تواند جوابگوی نیازهای افراد باشد که در این راستا برگزاری استارت آپ ها تنها راهی است که می توان در جمع کردن ایده ها در مسیر رفع مشکلات و بالابردن بهره وری از آن استفاده شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به مقرون به صرفه بودن استارت آپ ها برای دولت ها اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک می توان گفت صد در صد استارت آپ ها برای دولت ها مقرون به صرفه هستند و میتوانند از این رویداد در بالابردن سرعت ارائه خدمات به شهروندان بهره ببرند و علاوه بر آن در هزینه ها صرفه جویی کنند.

 

رئوفی با بیان اینکه ایده ها یی که در این قبیل برنامه ها ارائه می شود به کارها شتاب می دهد، گفت: صنعت کشور دیر یا زود باید پوست اندازی کند و با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر محصولات رقابت پذیر تولید کند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با اشاره به اینکه استارت آپ ها می توانند در این تحولات سهم بسزا و نقش اساسی داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به بازار خوبی که برای محصولات تولیدی کشور وجود دارد، در ارائه این محصولات در جهان از رقابت خوبی برخوردار نیستیم و باید محصولاتی در کشور تولید کنیم که رقابت پذیر بوده و بتوانند در دنیا با سایر محصولات رقابت کنند.

 

این مقام مسئول یکی از اهداف برگزاری استارت آپ ها در کشور توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی را همین رقابت پذیری آنها دانست و بیان کرد: ما در استات آپ ها تلاش می کنیم تا بتوانیم از ایده های دانشجویان و سایر افراد صاحب ایده برای تولید محصولات رقابت پذیر بهره مند شده و بتوانیم بهتر محصولات با کیفیت کشور را در داخل و خارج از کشور معرفی کنیم.

 

وی گفت: صنایع دستی و فرش می توانند ارزش افزوده زیادی برای استان و  کشور داشته باشند و امیدواریم نتیجه این رویداد شتابی در نجات دادن فرش برند و باکیفیت ایرانی از تولیدات بی کیفیت کشورهای خارجی جلوگیری و فرش ایرانی بتواند جایگاه واقعی خود را در جهان بدست آورد.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی در پایان از برگزاری استارت آپ زعفران، عناب، حلوا ارده، خرما، شیره انگور توسط دانشگاه در استان های مختلف به عنوان نمونه هایی از برنامه های دانشگاه در تولید و ارائه محصولات رقابت پذیر نام برد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته بسیج قرآن بسیج خبرگزاری شبستان نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیج اغتشاشات اخیر در کشور دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود