Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، آمریکا سه هواپیمای جاسوسی خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

یک سازمان رد یاب هواپیمایی گزارش داده است که یک هواپیمای EP-E۳ نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۷۰۱۰ پایی در آسمان شبه جزیره کره پرواز کرده است. همچنین دو هواپیمای جاسوسی RC-۱۳۵V و E-۸C دیگر نیز در همین منطقه و در ارتفاعات ۹ هزار پایی طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه پرواز کرده و گشت زنی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، پرواز هواپیما‌های جاسوسی آمریکا پس از آن انجام گرفته که کره شمالی دو پرتابه از نوع کوتاه‌بُرد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

کره جنوبی از طریق خطوط ارتباطی خود با پیونگ یانگ نسبت به اقدام موشکی جدید کره شمالی ابراز تاسف کرده است و آن را برخلاف یادداشت تفاهم نظامی میان دو طرف که سال گذشته به امضا رسید خوانده است.

این گزارش افزود: به دنبال توقف کامل مذاکرات اتمی میان آمریکا و کره شمالی و تشدید تنش‌های لفظی درباره تحولات شبه جزیره کره، احتمال دارد کره شمالی آزمایش‌های موشکی بیشتری طی روز‌های آینده انجام دهد.

کره شمالی طی یک سال گذشته ۱۲ بار اقدام به پرتاب موشک‌های مختلف کرده است که چند بار آن شامل نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک کوتاه برد و همچنین موشک‌های بالستیک زیردریایی بوده است.

در حالی که انتظار می‌رفت بعد از دیدار سوم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در منطقه مرزی بین دو کره انجام شد، مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی کره از سر گرفته شود، اما به دلیل افزایش اختلافات و آنچه که پیونگ یانگ رویکرد متخاصم واشنگتن خوانده است این مذاکرات همچنان در حالت بن بست باقی مانده است.   منبع:یونهاپ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا پرواز شبه جزیره کره کره شمالی کره جنوبی هواپیمای جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود

ایتنا - راهبران ناسا و بوئینگ به خبرنگاران گفتند که اولین ماموریت استارلاینر که کپسول دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد، به سمت تاریخ پرتاب تاریخی 6 مه نزدیک می‌شود.
ناسا و بوئینگ به این نتیجه رسیدند که این کپسول پس از تکمیل بررسی آزمایشی حیاتی پرواز در روز پنجشنبه آماده پرتاب است. بدون هیچ مشکلی، فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز عصر روز 6 مه سوار استارلاینر خواهند شد و با موشک United Launch Alliance Atlas V  به فضا خواهند رفت.

به گزارش ایتنا، حدود 24 ساعت بعد، دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسند و حدود یک هفته در آنجا می‌مانند. استارلاینر به ایستگاه متصل خواهد ماند و این دو نفر از آن برای بازگشت به زمین استفاده خواهند کرد. در مجموع پنج چتر نجات، استارلاینر را از سرعت مداری فوق‌العاده کم می‌کنند تا فرود نرم در جایی در غرب ایالات متحده را امکان‌پذیر کنند.

این دومین پرواز استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است؛ اولین پرواز، یک ماموریت بدون خدمه به نام آزمایش پرواز مداری-2، در ماه مه 2022 انجام شد. اگر بوئینگ و ناسا نتوانند ماموریت تاریخ 6 می را انجام دهند، فرصت‌های پرتاب دیگری در 7، 10 و 11 می وجود دارد.

اهمیت این ماموریت را نمی‌توان دست کم گرفت. ناسا در سال 2011 برنامه خدمه تجاری (CCP) را برای خرید خدمات حمل و نقل فضانوردان از صنایع خصوصی ایجاد کرد. ناسا اسپیس‌ایکس را تحت یک قرارداد چند میلیارد دلاری انتخاب کرد. اما برخلاف اسپیس ایکس که هر شش ماموریت را طبق قرارداد اصلی به همراه موارد دیگر تکمیل کرده است، استارلاینر بوئینگ به دلیل مشکلات فنی متعدد به شدت به تعویق افتاده است.

بوئینگ به دلیل این تاخیرها بیش از 1.5 میلیارد دلار هزینه‌های اضافی را متحمل شده است. این غول هوافضا اخیراً  به دلیل خرابی در واحد هواپیمای تجاری خود با نظارت تجاری مواجه شده است. اوایل سال جاری اعلام شد که دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ در پایان سال 2024 از سمت خود کناره گیری می‌کند.

برای ناسا، یک فضاپیمای جدید به معنای دوبرابر کردن منابع حمل و نقل فضانوردان آمریکا و معرفی درجه‌ای از افزونگی مورد نیاز به برنامه پروازهای فضایی انسانی آژانس است. اگر بوئینگ این آزمایش را انجام دهد، استارلاینر به گواهینامه نهایی خود دست خواهد یافت و می‌تواند ماموریت‌های منظم خود را تحت قرارداد CCP آغاز کند.

ناسا تشخیص داد که احتمال از دست دادن خدمه با این ماموریت استارلاینر 1 در 295 است که بالاتر از احتمال 1 در 270 مورد نیاز ناسا است. جیم فری، معاون ناسا، گفت: « جان اعضای خدمه ما، سونی ویلیامز و بوچ ویلمور، در خطر است. ما اصلاً آن را ساده نمی‌گیریم.»

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته