Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که نیروهای مسلح بعد از دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که قدرت بازدارندگی باید متکی به تولید داخلی باشد، تاکید کرد: ساخت یگان‌های شناور رزمی سنگین یکی از کارهای جهادگونه و انقلابی است که در راستای لبیک به فرمانده‌کل قوا، مقام معظم رهبری، نهادینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیر دریادار محمود موسوی درسخنرانی پیش خطبه‌ نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به منزله ی برچیدن سفره گسترده نظام استکبار جهانی در این کشور بود، اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مخالفت‌ها و دشمنی‌های‌خود را با یک نظام نوپا شروع کرده و روز به روز نیز افزایش دادند که در نتیجه‌ی این دسیسه‌های گوناگون هشت سال جنگ ویرانگر برای دو ملت و دو کشور مسلمان، ایران و عراق تحمیل شد.

وی با بیان این‌که شرایط کشور جمهوری اسلامی ایران در این دوران خاص و ویژه بود و وابستگی زیادی به کشورهای بیگانه وجود داشت، گفت: یکی از اهداف اصلی رژیم بعثی از حمله به ایران، تسلط بیشتر به دریا و منافع آن بود، اما سربازان وطن با هشت سال ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم مستکبران شدند.

وی با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد صادرات و جابه جایی کالا از طریق دریا انجام‌می‌شود، افزود: ارزان‌ترین و ایمن‌ترین راه حمل و نقل، راه دریایی است، در دوران جنگ اگر صادرات نفت قطع می‌شد، مشکلات مردم دوچندان می‌شد، اما نیروی دریایی اجازه نداد خدشه‌ای به واردات و صادرات وارد شود،قطعا اگر نمی‌توانستیم نیازمندی‌های روز مره‌ی مردم ایران را تامین کنیم، مشکلات و سختی‌های به مراتب بیشتری برای ملت عزیز فراهم می‌شد.

وی تامین امنین خطوط مواصلاتی و دریایی را جزو وظایف ذاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ همزمان با این‌که نیروهای خود را به خرمشهر و سایر مناطق کشور برای دفاع جانانه از ذره ذره خاک مقدس این کشور اسلامی اعزام کرده بود، در دریا نیز برای برقراری امنیت حضور فعالانه داشت.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در اختیار گرفتن کنترل آبراهه‌ها و تردد در این مناطق حساس و حیاتی توسط نیروهای دریایی باعث شد، رزمندگان در جبهه‌های زمینی به مقابله با دشمن بعثی بپردازند که در نهایت برای جمهوری اسلامی سربلندی به همراه داشت.

وی با اشاره به انجام عملیات غرور آفرین مروارید در دفاع مقدس که منجر به از بین رفتن نیروی دریایی بعثی شد، گفت: دستاوردهای عملیات مروارید به برتری نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس و متوقف شدن ماشین جنگی عراق تا پایان جنگ در این منطقه منجر شد، در این عملیات سکوهای دشمن و پایگاه های اطلاعاتی و خطوط دشمن قطع و نابود شد.


دریادار موسوی یاد شهدای ناوچه پیکان و دیگر شهدای نیروی دریایی را گرامی داشت و گفت: روز نیروی دریایی روز بزرگداشت دلاورمردانی است که در دوران دفاع مقدس و اکنون از مرزهای آبی ایران اسلامی حفاظت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور ناوشکن جماران و سهند در پهنه آب‌های آزاد توسط سربازان ولایت مدار انقلاب اسلامی در نزدیکی شناور رزمی دشمن بیگانه، نشانگر توانمندی قابلیت و ظرفیت بالای نشات گرفته از نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی یادآور شد: سربازان و نمایندگان نیروی دریایی در هزاران کیلومتر از مرزهای میهن اسلامی مشغول اسکورت و حفاظت از کشتی های تجاری هستند.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که طراحی و ساخت زیردریایی سنگین، ایجاد سامانه‌های کنترلی و پهپاد بدون سرنشین از جمله دستاوردهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، گفت:   امیدواریم با حمایت ها و پیشتیبانی مردم شهید پرور، سربازان ولایت مدار در نیروهای مسلح همواره به همراه نمایش اقتدار موفق و پیروز باشند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله_آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می‌برند.

داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد، افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله_آغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد