Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رامین عزتی روز جمعه توضیح داد: بخشی از این آلودگی حاصل مواد شیمیایی و صنعتی کشورهای سوریه، ترکیه و عراق است.

وی ادامه داد: در آلودگی بین قاره ای مواد معلق موجود در اتمسفر از کشورهای مختلف عبور کرده و وارد تهران شده اند و سپس با جریان باد از پایتخت خارج می شود.

به گفته این کارشناس محیط زیست، آلودگی های بیولوژیکی که از مواد صنعتی حاصل شده، پس از عبور از شهرهای قزوین و زنجان به تهران آمده و در نهایت به سمنان می رود؛ البته خود تهران دارای چند منشا آلودگی است که پس از چند روز و با جریان باد از شهر خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی با اشاره به تشدید آلودگی هوای این روزهای تهران گفت: سکون هوا و پدیده اینورژن(وارونگی هوا) بر شدت آلودگی این روزها افزوده است.

عزتی همچنین گفت: آلایندگی خودروها و از سوی دیگر وجود کارخانه ها در کرج و اطراف تهران از دیگر علت های تشدید آلودگی هوا است که انتظار می رود نظارت در این بخش نیز بیشتر شود.

وی در مورد آلودگی هوا در غرب تهران تصریح کرد: کوه های قزل حصار باعث می شود آلودگی های غرب تهران نشست کنند اما به عنوان کارشناس اعتقاد دارم که ترافیک قزوین به تهران به دلیل تردد بالای خودروها خود یک بمب آلودگی است که باید در این مورد راهکاری اصولی پیدا کرد.

عزتی با اشاره به سخنان پیروز حناچی شهردار تهران در مورد نقش وزش باد به کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: وزش باد باید دارای سرعت مشخصی باشد تا بتواند هوای تهران را حرکت دهد که طی چند روز اخیر وزش چنین بادی را نداشیم و براین اساس صحبت های شهردار تهران کاملا درست است.

وی در مورد کیفیت بنزین موجود در کشور نیز بیان کرد: باید کیفیت بنزین در جایگاه های سوخت توسط کارشناسان به طور دقیق تر بررسی شود.

در چند روز اخیر شاخص آلودگی در شهر تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت و این امر موجب شده تا عصر امروز(جمعه) کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران برگزار و در مورد تعطیلی مدارس و ارگان ها تصمیم گیری شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مواد شیمیایی ترکیه عراق پایتخت آلودگی هوا ترافیک وزش باد شهردار تهران بنزین شاخص شهر تهران تعطیلی مدارس آلودگی هوا پایتخت ترافیک شهرداری تهران محیط زیست مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان گفت: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مفاد این قانون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا معافی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: طی سال ۱۹۵۲، ساکنان لندن پنج روز آلودگی شدید هوا را تجربه کردند و آمار بالایی از مرگ‌ومیر در پی آن به ثبت رسید که این موضوع منجر به وضع قانون هوای پاک در لندن شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد و از جمله آن می‌توان به لزوم استفاده و بهره‌مندی از سوخت مناسب و رفع آلودگی واحدهای صنعتی در مهلتی معین اشاره کرد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مواد این قانون اجرایی نشده است.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان مربوطه در سال ۱۳۹۳، شاهد ثبت ۸۵ هزار مورد سرطان جدید بودیم و در سال ۱۴۰۰، صحبت از ثبت ۱۱۲ هزار مورد و پیش‌بینی‌ها بر این بود که در سال ۱۴۰۴، شاهد ثبت ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید باشیم، اما با گذشت دو سال و در سال ۱۴۰۲، طبق اعلام مسئولان بهداشت کشور، ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید به ثبت رسید.

معافی با بیان اینکه میزان تولید گازهای نامناسب در کشور برابر با ۱۱۵ میکروگرم و میزان متوسط جهانی تولید این گازها برابر با ۶۳ میکروگرم است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جمعیت زیر ۱۵ سال، ۱۵ مورد مبتلا به سرطان شناسایی می‌شود که این آمار قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا به خصوص آلودگی ناشی از ترافیک، نقش اساسی در سرطان اطفال دارد، گفت: تماس مادر باردار با مواد سمی از جمله انواع سموم و هوای آلوده نیز می‌تواند منجر به افزایش ریسک ابتلای فرزند پس از تولد به سرطان شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه تماس شغلی والدین با مواد سرطان‌زا حتی پیش از ازدواج در بروز سرطان در کودکان مؤثر است، اضافه کرد: به طور قطع نمی‌توان در یک جامعه آلوده، فضایی امن از لحاظ ریسک ابتلاء به سرطان برای فرزندان ایجاد و آنها را در یک محفظه قرنطینه کرد، از همین رو تمام افراد جامعه در خصوص کاهش آلودگی هوا باید به رسالت فردی و اجتماعی خود پایبند باشند.

کد خبر 751434

دیگر خبرها

  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان