Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@21:24:18 GMT

مدارس شهر تهران فردا تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۱۷۸۸

مدارس شهر تهران فردا تعطیل شد

ساعت24 - به دلیل افزایش آلایندگی هوا تمامی مقاطع مدارس شهر تهران بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه فردا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار تهران در جلسه‌ کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران افزود: تردد کامیون‌ها در سطح تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی وخروجی‌های شهر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به میزان آلایندگی هوا از شهروندان تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند. تقی‌زاده یادآور شد: پلیس راهور به شدت با خودروهای دودزا در سطح شهر نیز برخورد خواهد کرد.

با توجه به شرایط جوی و وارنگی هوای تهران، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا تهران هم اکنون به عدد 166 رسیده است و این در حالیست که تهران با شاخص فعلی دومین شهر جهان به لحاظ آلودگی هوا معرفی شده است.

 

منبع:فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آلودگی هوا تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان گفت: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مفاد این قانون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا معافی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: طی سال ۱۹۵۲، ساکنان لندن پنج روز آلودگی شدید هوا را تجربه کردند و آمار بالایی از مرگ‌ومیر در پی آن به ثبت رسید که این موضوع منجر به وضع قانون هوای پاک در لندن شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد و از جمله آن می‌توان به لزوم استفاده و بهره‌مندی از سوخت مناسب و رفع آلودگی واحدهای صنعتی در مهلتی معین اشاره کرد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مواد این قانون اجرایی نشده است.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان مربوطه در سال ۱۳۹۳، شاهد ثبت ۸۵ هزار مورد سرطان جدید بودیم و در سال ۱۴۰۰، صحبت از ثبت ۱۱۲ هزار مورد و پیش‌بینی‌ها بر این بود که در سال ۱۴۰۴، شاهد ثبت ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید باشیم، اما با گذشت دو سال و در سال ۱۴۰۲، طبق اعلام مسئولان بهداشت کشور، ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید به ثبت رسید.

معافی با بیان اینکه میزان تولید گازهای نامناسب در کشور برابر با ۱۱۵ میکروگرم و میزان متوسط جهانی تولید این گازها برابر با ۶۳ میکروگرم است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جمعیت زیر ۱۵ سال، ۱۵ مورد مبتلا به سرطان شناسایی می‌شود که این آمار قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا به خصوص آلودگی ناشی از ترافیک، نقش اساسی در سرطان اطفال دارد، گفت: تماس مادر باردار با مواد سمی از جمله انواع سموم و هوای آلوده نیز می‌تواند منجر به افزایش ریسک ابتلای فرزند پس از تولد به سرطان شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه تماس شغلی والدین با مواد سرطان‌زا حتی پیش از ازدواج در بروز سرطان در کودکان مؤثر است، اضافه کرد: به طور قطع نمی‌توان در یک جامعه آلوده، فضایی امن از لحاظ ریسک ابتلاء به سرطان برای فرزندان ایجاد و آنها را در یک محفظه قرنطینه کرد، از همین رو تمام افراد جامعه در خصوص کاهش آلودگی هوا باید به رسالت فردی و اجتماعی خود پایبند باشند.

کد خبر 751434

دیگر خبرها

  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان