Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام مصطفی آژینی، گفت: بهترین مرگ در کنار شهادت، مرگ در مسیر زیارت امام حسین (ع) است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام مصطفی آژینی که عصر امروز (جمعه) در مسجد امام علی (ع) شهران برگزار شد، گفت: خداوند انسان را بر اساس محبت آفریده است و باید مقصد نهایی بشر هم پروردگار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رجوع همه بشریت و بازگشت از سفر دنیا باید به سمت خداوند عزوجل باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسی که امید رسیدن به پروردگار دارد باید همواره عمل صالح انجام دهد و خود را از لوث شرک و آلودگی و وابستگی به غیرخدا نجات دهد.

صدیقی خاطرنشان کرد: بشر باید با هدایت الهی مسیر درست سفر به سمت خداوند را یاد بگیرد و بر همین اساس خداوند به انسان عقل و قدرت اندیشه و فکر داده است.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: طبق فرمایش میرزا جواد آقای تبریزی، بشر به عنوان سالک الی‌الله باید هر روز صاحب فکر باشد و اولین فکر هم مرگ است. با مرگ پرونده عمل انسان مختومه شده و پرونده پاداش و جزای بشر باز می‌شود.

*تفکر در مرگ، انسان را ابدی نگه می‌دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: تفکر در مرگ، انسان را ابدی نگه می‌دارد و اگر او به این موضوع فکر کند کار‌ها و تلاش‌هایش هم ابدی خواهد شد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد کابوس مرگ را به محبوب دلبر تبدیل کند و دورنمای مرگ برایش خوشایند باشد و ترس و وحشتی از آن نداشته باشد، باید همواره به آن فکر کند و قبل از آن عمل صالح انجام دهد. انسانی که همواره کار و عمل صالح انجام می‌دهد، هیچ گاه از مرگ نمی‌هراسد.

وی تصریح کرد: اولیای الهی برای عاقبت بخیر شدن همواره کار خیر کرده و همواره در فکر انجام کار خیر هستند؛ چراکه تصورشان از هر روزشان، روز آخر زندگی‌شان است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: فراموشی و غفلت از مرگ انسان را مبتلا به گناه و ضایع کردن عمر می‌کند و در آن صورت مرگ برای انسان وحشتناک است.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اولیای الهی بسیار زیبا زندگی می‌کردند و هیچ گاه نسبت به گذشته خود پشیمان نبودند.

وی افزود: انسان نباید امانت‌های الهی که اعضا و جوارح هم شامل آن می‌شود را آلوده کرده و از آن‌ها سوءاستفاده کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مردان بزرگ همواره در بهترین حال و بهترین درجه قرب پروردگار هستند تا اگر عزرائیل آمد نگرانی نداشته باشند.

*امیدواریم که مشکلات فعلی عراق رفع شود

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدواریم که مشکلات فعلی که برای عراق به وجود آمده و منجر به بسته شدن باب زیارت شده است رفع شود تا امنیت پایدار برای زیارت مجدد حاصل شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم مرگمان طبیعی و با بیماری نباشد؛ چراکه شهید شدن آرزوی همه ماست، زیرا لباس شهید کفن او و خون او آب غسلش است.

*بهترین مرگ در کنار شهادت، مرگ در مسیر زیارت سیدالشهدا (ع) است

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: بهترین مرگ در کنار شهادت، مرگ در مسیر زیارت سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه مرگ در هنگام تلاش برای عائله و معیشت خانواده، مرگی جهادگونه است، افزود: مرگ در حال صله رحم و تصادف در مسیر، مرگ در مسیر در رضایت خداوند است، زیرا صله رحم روزی را توسعه داده و مرگ را آسان کرده و بلا‌ها را دفع می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید برای هر قدمی که برای خداوند برمی‌داریم به او فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در مسیر نابودی اشرار و فتنه‌گران در خیابان‌ها و ایجاد خلق حماسه راهپیمایی‌های بزرگ و ناراحت کردن دشمنان بمیرد، این مرگ زیبا و قشنگ است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر کسی قدمش را برای خداوند بردارد، در این مسیر که بر اساس گام‌های الهی است، اجر و پاداش فراوان نظیر بهشت برین نصیبش خواهد شد.

وی افزود: هر کسی که حرکتش با مقصد الهی تنظیم شده باشد پاداش فراوان که زبان قاصر از بیان آن است، نصیبش خواهد شد.

وی گفت: زائران حرم حسینی هم‌کاروان با ائمه و هم‌کاروان با حضرت زهرا (س) هستند. این در حالی است که هر زیارت سیدالشهدا برابر با ۹۰ حج مقبول رسول گرامی اسلام است. زیارت امام حسین (ع) اکسیر خاصی است.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مصطفی آژینی زائر امام حسین (ع)، طالب علم، مبلغ دین و شاعر مذهبی بود که در دامان پدری وارسته بزرگ شد که هم‌اکنون در بهترین جایگاه مشغول خدمت است، لذا او تربیت‌شده خانواده‌ای ارزش‌گرا و ارزشمند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاظم صدیقی مصطفی آژینی شهادت اربعین مراسم چهلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران