Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه در انتقاد از اظهارات همتای فرانسوی خود درباره ناتو گفت که مکرون ابتدا مرگ مغزی خود را بررسی کند.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اظهارات امانوئل مکرون همتای فرانسوی درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ناشی از "درک نادرست و سطحی" دانست.

اردوغان خطاب به مکرون گفت: شما باید ببینید خودتان مرگ مغزی شده‌اید یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون ماه گذشته در گفت و گویی با هفته‌نامه اکونومیست نسبت به ادامه تعهد آمریکا به ناتو و امکان اتکای اروپایی‌ها به این کشور ابراز تردید کرد و گفت که این سازمان دچار مرگ مغزی شده است.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه صحبت‌های خود از آنکارا انتقاد کرد و گفت: هیچ هماهنگی در خصوص تصمیم‌گیری‌های راهبردی میان آمریکا و سایر اعضای ناتو وجود ندارد. ما شاهد یک اقدام تهاجمی هماهنگ‌نشده توسط یک عضو ناتو یعنی ترکیه به منطقه‌ای هستیم که منافع ما در آنجا در خطر است.

این اظهارات مکرون انتقادهای گسترده‌ای از سوی کشورهای عضو ناتو در پی داشت. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان انتقاد مکرون از ناتو را به منزله تخریب این پیمان نظامی ارزیابی و تاکید کرد: اروپا در سال‌های آینده نیز به وجود این پیمان نظامی نیاز دارد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز مخالفت خود را با اظهارات رئیس جمهوری فرانسه اعلام و تاکید کرد:‌ مکرون «واژه‌های تندی» به کار برده که مورد قبول او نیست. چنین حمله‌ای ضرورت ندارد، حتی اگر ما مشکلاتی داشته و حتی مجبور باشیم پس از بحث‌وجدل با هم به تفاهم برسیم. ناتو برای آلمان یک پیمان امنیتی است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در دیدار با مرکل، این نهاد نظامی را قدرتمند دانست و گفت: هر تلاشی برای جدایی اروپا از آمریکا تهدیدی برای اروپاست. ما باید با یکدیگر همکاری و ناتو را قوی‌تر کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902551

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!