Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:55:18 GMT

تدوین استراتژی و سناریو شهر هوشمند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۲۶۶۶

تدوین استراتژی و سناریو شهر هوشمند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   معصومه خان احمدی با بیان اینکه شهرداری با تعدد خدمات می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای شرکت‌های فناور باشد، گفت: یکی از مهمترین نقش‌های این پارک اثر گذاری در نوآوری شهری است.

او  ادامه داد: شرکت‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری نظام صنفی رایانه استان آمادگی لازم را در برای تدوین استراتژی و سناریو شهر هوشمند و اجرای پروژه‌های مرتبط را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خان احمدی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های واحد‌های فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه، بیان  کرد:فناوری‌ها و محصولات ارزشمندی توسط شرکت‌های پارک علم و فناوری درراستای تامین نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه بویژه علوم روانشناختی وجود دارد که با کمک فرهنگسرا‌ها می‌تواند به آن معرفی ودر اختیار شهروندان قرار گیرد.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری نهادی با خدمات بسیار گسترده است که می‌تواند برای بهبود و تسریع این خدمات رسانی از توان جوانان فناور استان استفاده کند، افزود:آمادگی داریم فضا‌های شهرداری برای معرفی خدمات فناوران مهیا کنیم.

او ادامه داد:شهردار کرمانشاه با نگاه باز خود در استفاده ازپتانسیل‌های جوانان کرمانشاهی و طرح‌ها و پروژه‌های بومی تاکید دارد.
عبدالمالکی یاد آور شد:تجربه‌های بسیار خوبی در برخی شهر‌ها از همکاری شهرداری و فناوران وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 لطفی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه بیان کرد: این نشست فصل جدیدی در همکاری‌های سازمان فاوا با نخبگان خواهد بود و ما این آمادگی راداریم از طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان استان در شهر هوشمند که برنامه اصلی این سازمان است استفاده کنیم.

او ادامه داد: در راستای همکاری‌های دوجانبه پروتکلی مبتنی بر همکاری سازمان فاوا وپارک علم و فناوری و به امضا برسد می خواهیم از ظرفیت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی جهت نیرو‌های سازمان فاوا استفاده کنیم.

انتهای  پیام/ز

 

شهرداری با تعدد خدمات می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای شرکت‌های فناور باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور