Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد از ۶۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در کشور، حدود سه میلیون نفر به تماشای تئاتر می‌روند. با این آمار، تنها ۵ درصد مردم پای اجراهای هنرهای نمایشی می‌نشینند.

سیدعباس صالحی، روز گذشته (پنجشنبه ۷ مهر) در مراسم آغاز عملیات عمرانی نخستین پردیس تئاتر مشهد، گفت: «هرچند هنرهای نمایشی در کشور مسیر رو به رشدی را در ارتباط با عناوین، دفعات نمایش و تعداد تماشاگران داشته است، اما شرایط کنونی راضی کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: «در سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ نمایش به تعداد ۸۶ هزار نوبت در استان‌های مختلف اجرا شده است که هشت میلیون نفر آنها را تماشا کرده‌اند.»

او ادامه داد: «طبق آمار سال ۱۳۹۶، از ۶۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در کشور، تنها کمی بیش از سه میلیون نفر تئاتر تماشا کرده‌اند و باقی این جمعیت در طول یک سال به تماشای تئاتر نرفته‌اند.»

 

 

صالحی افزود: «جمعیت قابل توجهی در ایران از دیدن هنرهای نمایشی محروم هستند و ارتباطی با این هنر ندارند که یکی از عوامل جدی در میزان اندک تماشاگران هنرهای نمایشی در کشور، محدودیت سالن‌های نمایش است زیرا وجود یک‌هزار و ۵۷ سالن نمایش در کشور نیاز مردم را پاسخگو نیست و این مهم از فرصت عرضه هنرهای نمایشی می‌کاهد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: «مشهد مقدس، پایگاه قدیمی هنرهای نمایشی ایران از دهه ۱۳۵۰ تاکنون بوده و لازم است با توسعه امکانات زیربنایی آن، به قطب هنرهای نمایشی در کشور و جهان اسلام تبدیل شود.»

نخستین پردیس تئاتر مشهد با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع و برآورد هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان طی ۵۲۰ روز در بوستان وفا واقع در بولوار فکوری این شهر ساخته‌ می‌شود./ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد مردم تلویزیون می‌بینند | نظرسنجی جدید تماشای برنامه‌ها اعلام شد
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی