Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز به ریاست محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران برگزار شد.

در این جلسه تصمیماتی مبنی بر تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در استان تهران بجز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس گرفته شد. همچنین تمامی موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها فردا شنبه در تهران بجز در شهرستان‌های پدریس، دماوند و فیروزکوه تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران طرح زوج و فرد فردا از درب منازل اجرا خواهد شد.

همچنین بر اساس تصمیم اخذ شده در این کمیته تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین به شهر تهران همچنان ممنوع خواهد بود و قرار بر این شد که پلیس راهور نیز برنامه‌های خود را در این زمینه تشدید کند.

در جلسه امروز همچنین مصوب شد که فعالیت‌های عمرانی تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شهرداری‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف بماند. همچنین در جلسه امروز فعالیت‌های معادن شن و ماسه و صنایع نظیر آن تا اطلاع‌ثانوی متوقف خواهد بود.

در جلسه امروز همچنین تصمیم‌ بر این شد که فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در فضای باز فردا متوقف باشد که بر همین اساس مسابقه فوتبال پرسپولیس و نساجی مازندران فردا لغو خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز برخی از اعضا و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نسبت به شرایط استان تهران اظهاراتی را مطرح کردند.

رستگاری معاون پایش محیط زیست استان تهران در جلسه امروز اعلام کرد: در حال حاضر شاخص آلودگی در تهران بر روی عدد 130 است که البته طی 24 ساعت گذشته این عدد روی 154 قرار داشته است.

همچنین در جلسه نماینده پلیس از اعمال قانون بر بیش از هزار دستگاه خودرو در روز خبر داد و گفت: این اعمال قانون توسط همکارانمان در پلیس راهور انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در روزهای آینده 150 خودرو فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شده‌اند.

نماینده پلیس در جلسه امروز از ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این تصمیم بر اساس جلسه‌ای که در گذشته اعمال شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین در جلسه امروز نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آمادگی پایگاه‌های اورژانس در روزهای گذشته و‌ آینده در سطح شهر تهران خبر داد.

همچنین در جلسه امروز، شاهسون نماینده وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا در منطقه پیروزی به عدد 208 رسیده است گفت: بر اساس آمار شاخص آلودگی هوا در دو ایستگاه نیز به عدد 200 در روز گذشته رسیده است.

وی با اشاره به شرایط جوی در شهر تهران گفت: باید فکری به حال منابع تولیدکنندگاه آلایندگی‌ها و آلودگی هوا نیز باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت خیلی وخیم است گفت: باید تصمیمات مهمی در روزهای آینده برای این شرایط اخذ کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت آلودگی هوا تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مخرب دفع غیر بهداشتی پسماند‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی گفت:رهاسازی مقداری از این پسماند‌ها منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و در نتیجه آلودگی محصولات و مواد غذایی می‌شود.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«فاطمه محمدبیگی» سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون میزان آسیب‌زا بودن عدم بازیافت و یا معدوم‌سازی بهداشتی پسماند‌ها اظهار کرد:یکی از مهمترین مواردی که در فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری می‌کنیم موضوع دفع بهداشتی پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی است.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخرب بودن زباله‌های بیمارستانی افزود: این نوع پسماند‌ها به دلیل شاخص آلایندگی بسیار بالای خود می‌تواند مضرات و خطرات زیادی برای بهداشت انسان، حیوان و یا محیط انباشته شده در آن داشته باشد؛ لذا، با توجه به این موضوع، آیین نامه‌ای تدوین شده که طی آن دفع پسماند‌های بیمارستانی به شکل ویژه‌ای صورت بپذیرد.


وی تصریح کرد: هر ساله سازمان نظام پزشکی کشور با قراردادی که بین مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی با سازمان دفع پسماند‌ها منعقد می‌سازد این چالش را مدیریت می‌کند. در حال حاضر ما نیازمند ارتقاء سطح استاندارد دفع پسماند‌ها و همچنین تفکیک آن‌ها از مبداء به ویژه زباله‌های بیمارستانی هستیم.


این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: رهاسازی مقداری از پسماند‌های بیمارستانی منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و سپس آلودگی مواد و محصولات غذایی می‌شود.


مشروح گفته‌های محمدبیگی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: دفع پسماند ، پسماند مخرب ، محیط زیست ، آلودگی محیط زیست ، فاطمه محمدبیگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAG

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • جلسه ستاد انتخابات استان تهران
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق