Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه تشخیص، درمان و تمام آزمایش‌های مربوط به بیماری ایدز به طور رایگان برای مردم انجام می‌شود. خوشبختانه این عارضه کشنده نبوده و قابل کنترل و درمان است   او افزود: اگر درمان بیماری ایدز به درستی انجام شود و بیمار نیز پایبند به درمان و مصرف مرتب دارو‌ها باشد از عمری طبیعی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اینکه اکثر دارو‌های درمان بیماری ایدز پایه ایمونوتراپی دارند، ادامه داد: در حال حاضر تخمین زده شده که ۶۰ هزار نفر بیمار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد. در حقیقت ما یک‌سوم بیماران را کشف کرده‌ایم و بقیه افراد خودشان از عارضه ایدز اطلاعی ندارند.   محرز تاکید کرد: رفتار‌های پر خطر باعث بروز بیماری ایدز در بین مردم و به خصوص جوانان می‌شود که ما باید آن‌ها را آموزش دهیم تا اطلاع کافی در زمینه مسائل جنسی و نتایج رفتار‌های پر خطر را داشته باشند.   او یادآوری کرد: استفاده از سرنگ مشترک در بین افراد معتاد باعث انتقال بیماری ایدز می‌شود و ما نیازمند اظلاع رسانی بیشتری در خصوص این بیماری هستیم.   رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اینکه برخی از زوج‌های جوان در زمان بارداری تازه متوجه می‌شوند که هر دو دارای HIV مثبت هستند گفت: بیماری ایدز یک مسئله اجتماعی است و فقط موضوع بهداشتی در خصوص بیماری ایدز مطرح نیست و من معتقدم که تمام اورگان‌ها باید با یکدیگر همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.   محرز ادامه داد: تا وقتی که بیماران دارو را به طور مرتب و دقیق مصرف می‌کنند بیماری ایدز آن‌ها کنترل می‌شود و ما در کشور برنامه ۹۰ را اجرا می‌کنیم به طوری که بر اساس این برنامه ۹۰ درصد بیماران کشف و ۹۰ درصد از آن‌ها تحت درمان و ۹۰ درصد بیماری آن‌ها به صفر می‌رسد.
او افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کلینیک در کشور در زمینه تشخیص، مشاوره و درمان بیماری ایدز فعالیت می‌کنند، اما به طور کلی ما نیازمند ارتقا آگاهی مردم در زمینه بیماری HIV هستیم.بیشتر بخوانید: کاهش روزافزون افراد مبتلا به بیماری ایدز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: در حال حاضر اپیدمی به سمت مسائل جنسی است و اگر پایبندی به درمان به خوبی انجام گیرد این بیماری کاملا قابل کنترل است.   او اظهار کرد: امروزه دارو‌های جدید برای درمان معتادان مبتلا به ایدز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و مطالعات مقاومت دارویی برای همه در کشور انجام گرفته است. خوشبختانه مقاومت اولیه خیلی کم و مقاومت ثانویه نیز زیاد نبوده و دارو‌های نسل دوم و سوم برای استفاده بیماران مبتلا به ایدز موجود است.   رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: راهنما‌های بالینی در زمینه بیماری ایدز هر ۲ سال یک بار به روز رسانی می‌شود که مدیریت درمان مراقبت از کودکان، دستورالعمل پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از مادر به نوزاد و عفونت هم زمان HIV از جمله راهنما‌های بالینی در زمینه بیماری ایدز است.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری عفونی بیماری ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند

زهرا علی‌زاده اظهار کرد: فروردین امسال در مرکز ناباروری بیمارستان شهید مدرس ساوه ۲ فرزند پسر به دنیا آمدند ‌که والدین آنان سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت این مرکز روند درمان خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: مادر یکی از این فرزندان ۳۸ ساله بوده که هشت سال از زندگی مشترک آنان سپری شده و در این سال ها چندین دوره در سایر مراکز تحت معالجه قرار گرفته بودند.

علی‌زاده خاطر نشان کرد: بارداری این مادر با استفاده از روش کمک باروری IUI، به وقوع پیوسته و زایمان ایشان نیز به دلایل علمی به روش سزارین انجام شد.

وی در خصوص نحوه درمان مادر دوم نیز گفت: این بانوی ۲۸ ساله که پس از ۶ ماه اقدام و درمان ناموفق به این مرکز مراجعه کرده بود نیز با استفاده از روش های اصلاح سبک زندگی بر مبنای طب ایرانی به ثمر رسیده و زایمان ایشان نیز با حضور مامای همراه، در بلوک زایمان مجتمع بیمارستانی شهید مدرس به وقوع پیوست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآور شد: مرکز درمان ناباروری ساوه زمستان ۱۴۰۱ افتتاح و فعالیت آن نیز از ابتدای سال گذشته برای پاسخ دهی به یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری آغاز شده و تا کنون ۱۹۰ زوج را پذیرش کرده است.

به گفته وی، فعالیت این مرکز با استفاده از کامل ترین تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان فراهم کرده و نتیجه ۳۰ درصدی در انجام روندهای درمانی خود داشته که انتظار می رود در سال جاری شاهد تولد فرزندان بیشتری در این مرکز باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد