Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المسیره، در بیانیه شرکت نفت یمن آمده است: با وجود اینکه «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در تاریخ ۲۲ نوامبر در شورای امنیت اعلام کرد که کشتی های حامل سوخت وارد بندر الحدیده شدند و این موضوع حل و فصل شده است؛ اما ائتلاف سعودی همچنان از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت نفت یمن افزوده است: هدف ائتلاف سعودی از ممانعت ورود کشتی های حامل سوخت که مجوزهای لازم از سوی سازمان ملل برای ورود به بندر الحدیده را دارند، فشار بر مردم یمن است.

بر اساس این گزارش، حجم مواد سوختی که در این کشتی ها توقیف شده، ۵۴ هزار و ۹۰۸ تن بنزین و ۸۳ هزار و ۶۹۹ تن دیزل است.

ائتلاف سعودی پیش‌تر به پنج کشتی حامل سوخت که مدتها توقیف کرده بود، اجازه داد تا وارد بندر الحدیده شوند.

با این حال، شرکت نفت یمن اعلام کرد که همچنان پنج نفتکش دیگر در نزدیکی بندر الحدیده در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی درباره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن عربستان سعودی کمبود سوخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی کمبود سوخت یمن عربستان سعودی کمبود سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران انتظامی شهرستان‌های حوزه استحفاظی در ۴۸ ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای چندین عملیات پلیسی در حوزه استحفاظی یک دستگاه کامیون نفتکش و ۳۴ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی جمعاً ۷۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه ۱۸ متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله‌های قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: سوخت‌های مکشوفه به شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6100673

دیگر خبرها

  • «کشتی نیکی» حامل کمک‌هایی برای غزه به العریش مصر رسید+ تصاویر
  • توقیف ۷۳ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان
  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • توقیف کامیون کشنده حامل ۱۵ تن لاستیک در میرجاوه
  • ۲۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در تاکسی
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی