Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه فرایند پرونده الکترونیک قضایی و حذف کامل نگهداری پوشه‌ها و مستندات کاغذی پرونده‌ها در دادگستری استان خراسان رضوی در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: در فاز اولیه شش دادخواست در این فرآیند قرار داده شده اند. تاریخ انتشار: 07:41 - 09 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۲۱۰۵

علی ثابتی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن تشریح اقدامات مؤثر مجموعه قضایی در راستای الکترونیکی کردن فرایند‌های قضایی اظهار کرد: رشد فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات این فرصت را برای مدیران عالی سازمان ایجاد کرده تا بتوانند تغییرات بنیادی در ساختار‌های اداری و فرآیند‌های اداری ایجاد کرده و شاهد چالاک سازی و چابک سازی سازمان جهت رسیدن به اهداف عالی سازمانی خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا، ارائه خدمات سازمان به شکل تمام الکترونیک از ابزار‌های جدیدی است که در دسترس مدیران سازمان قرار گرفته است؛ اما بهره برداری کامل از مزایای این ابزار منوط به توانمندسازی تمامی اجزاء فرآیند کاری مورد نظر است.

وی افزود: یکی از فرآیند‌هایی که امروزه قوه قضاییه با آن درگیر است و جهت بهبود آن در حال تلاش است؛ فرآیند الکترونیکی سازی پرونده‌های قضایی است و تلاش‌های زیادی در این زمینه تاکنون صورت پذیرفته است، در حال حاضر این فرآیند به صورت نیمه الکترونیک و نیمه دستی انجام می‌شود؛ درحالیکه در شروع فرایند، ایجاد پرونده‌ها و ثبت اطلاعات آن‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و به شکل الکترونیک نیز به کارتابل قاضی ارجاع ارسال می‌گردد و تشکیل پرونده برای شعبه نیز بصورت الکترونیکی است.   بیشتر بخوانید: افزایش ۸۴ درصدی ابلاغ الکترونیکی در اشکذر در شش ماه نخست امسال ثابتی تصریح کرد: در بخش‌هایی از ادامه فرایند و در جریان رسیدگی شعب به پرونده‌ها مسائلی همچون چاپ مستندات کاغذی، تشکیل پرونده کاغذی، صدور دستورات کاغذی، ذخیره سازی پرونده‌ها در پوشه‌های فیزیکی صورت می‌پذیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی اذعان کرد: در این راستا و با توجه به تدابیر اتخاذ شده و آماده سازی زیرساخت‌های لازم، هم اکنون طرح اجرای تمام الکترونیک فرایند پرونده الکترونیک قضایی و حذف کامل نگهداری پوشه‌ها و مستندات کاغذی پرونده‌ها در دادگستری استان خراسان رضوی در دست اجرا قرار گرفته و در فاز اولیه شش دادخواست در این فرآیند قرار داده شده اند و در آینده‌ای نزدیک نیز این تعداد به ۴۰ عنوان دادخواست خواهد رسید.

وی عنوان کرد: امید است تا در سایه تلاش همکاران قضایی و اداری بتوانیم شاهد افزایش روزافزون خدمات الکترونیک قضایی درون سازمانی و برون سازمانی باشیم.

ثابتی با اشاره به برخی از مزایای طرح تمام الکترونیک پرونده الکترونیک قضایی افزود: کاهش هزینه‌ها (صرفه جویی کاغذ، عدم استهلاک پرینتر، کاهش هزینه برق، حذف پوشه، حذف کمد‌های بایگانی، آزادسازی فضای کمدها، حذف فضای بایگانی راکد، حذف مشکل آرشیو الکترونیکی مجدد اسناد) نگهداری و حفظ امنیت پرونده‌های فیزیکی و مستندات کاغذی آن‌ها و کنترل دسترسی عوامل غیرمجاز، افزایش سرعت سیستم به دلیل عدم نیاز به اسکن بعضی دست نویس‌ها و افزایش حجم و بهبود کارایی، از جمله فواید اجرای این طرح است.

وی در پایان گفت: بر اساس دستور ریاست دادگستری استان خراسان رضوی، کمیته‌ای شامل معاونت‌های آمار و فناوری اطلاعات، مالی پشتیبانی و منابع انسانی و حفاظت اطلاعات به منظور کمک به ارتقاء وضعیت فرآیند مذکور در استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری خراسان رضوی فرایند قضایی چابک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی