Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، پیرامون موضوع انتخابات اظهار داشت: به استناد ماده ۴۵ قانون انتخابات ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظرف مدت هفت روز از ۸ صبح فردا یکشنبه دهم آذرماه آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ روز شنبه شانزدهم آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ثبت نام تمام داوطلبان در ۶ حوزه اصلی انتخابات استان مرکزی انجام می پذیرد به طوری که داوطلبین حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان باید به فرمانداری اراک به عنوان مرکز اصلی حوزه انتخابیه و در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان به فرمانداری تفرش به عنوان مرکز اصلی حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبین حوزه انتخابیه شازند، خمین، محلات و دلیجان و همچنین ساوه و زرندیه به منظور ثبت نام باید به به مراکز اصلی حوزه انتخابیه از قبیل فرمانداری های شازند، خمین، محلات و ساوه مراجعه کنند.

اکرمی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان دو نماینده، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه یک نماینده، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان یک نماینده، خمین یک نماینده، شازند یک نماینده و حوزه انتخابیه تفرش نیز یک نماینده انتخاب می شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: داوطلبین می توانند به فرمانداری های حوزه اصلی، نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و وزارت کشور مراجعه کنند و پرسش نامه اعلام داوطلبی را دریافت و تسلیم کنند.

اکرمی در خصوص شرایط سنی داوطلبین نمایندگی انتخابات بیان کرد: داوطلبان باید حداقل سی سال و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: به استاد ماده ۴۶ هریک از داوطلبین نمایندگی مجلس شخصا و به صورت کتبی می توانند انصراف خود را به حوزه انتخابیه و وزارت کشور اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار داشت: به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات هیات های اجرایی اصلی و فرعی استان اعم از فرمانداری ها و بخشداری ها از ۱۰ آذرماه لغایت ۱۵ آذرماه به مدت شش روز تشکیل می شود.

اکرمی بیان کرد: به استناد ماده ۴۸ قانون انتخابات سوابق داوطلبین نمایندگی مجلس پایان روز ثبت نام برای مراکز چهارگانه از قبیل داد گستری، اداره پلیس، اداره کل اطلاعات و ثبت احوال ارسال می شود.

وی گفت: به استاد ماده ۵۰ قانون انتخابات از ۱۷ آذرماه لغایت ۲۶ آذرماه به مدت ۱۰ روز صلاحیت داوطلبین در هیات های اجرایی اصلی با استعلام سوابق آن ها از مراکز چهارگانه قبیل داد گستری، اداره پلیس، اداره کل اطلاعات و ثبت احوال بررسی می شود.

وی گفت: همچنین به استناد ماده ۵۱ قانون از ۲۷ آذرماه مراتب بررسی صلاحیت نامزدها توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه به هیات نظارت استان و داوطلبین ابلاغ می شود و به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات از ۲۴ لغایت ۳۰ ام بهمن ماه زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تاکنون جلسات هیات های اجرایی انتخابات تشکیل شده و پس از آن مشخص خواهد شد که چه تعداد داوطلب برای این دوره اقدام کرده اند و تا مادامی که کسی به عنوان داوطلب اعلام نشده نمی توان به تبلیغات افراد در حوزه فضای مجازی ورود پیدا کرد.

اکرمی بیان کرد: نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان می باشد و به عنوان ستاد انتخابات رصد موضوعات را انجام داده و اگر با موضوعی برخورد کنیم به همکاران هیات نظارت اطلاع رسانی می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸ جلسه در ستاد انتخابات استان با ۹۱ مصوبه برگزار شده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: برگزاری دو جلسه هماهنگی در این ستاد برای فرمانداران و بخشداران، آسیب شناسی انتخابات دوره قبل در حوزه امنیتی، فناوری اطلاعات، ملی و پشتیبانی، پیگیری و مشکل فیبر نوری در شعب فرمانداری ها بخشداری ها و ثبت احوال، تدوین تقویم آموزشی انتخابات، تهیه چک لیست های شعب اخذ رای در انتخابات سال ۹۶، پایش و رصد فضای انتخاباتی استان برای داوطلبین احتمالی و انجام اقدامات لازم برای دریافت کارت هوشمند ملی تمامی فرمانداران و بخشداران از اهم اقدامات این ستاد به شمار می رود.

اکرمی اظهار کرد: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ مورد الکترونیکی و دو مورد غیر الکترونیکی است. ممکن است انتخابات تمام الکترونیک در استان داشته باشیم که به تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور بستگی دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در بخش ها و حوزه هایی از استان به لحاظ آماده بودن زیر ساخت ها و امکانات وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: یکی از کارهای افزایش سطح مشارکت مردم عملکرد دستگاه های اجرایی و حاکمیتی است و به هر میزان که بتوانند رضایت نسبی را کسب کنند، رقابت پرشوری را شاهد خواهیم بود.

اکرمی عنوان کرد: عملکرد و اقدامات دستگاه های خدمات رسان استان تثبیت کننده مشارکت مردم در انتخابات است البته تاکنون سطح مشارکت مردم در تمامی انتخابات های برگزار شده در جمهوری اسلامی از میانگین جهانی بالاتر بوده است.

کد خبر 4784804

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج گرگان ایلام قزوین بیرجند بارش برف خطبه های نماز جمعه اغتشاشات ایران شهرکرد بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود