Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@12:23:43 GMT

جزئیات نرخ تورم آبان‌ماه در استان‌های مختلف

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۵۸۹۵

جزئیات نرخ تورم آبان‌ماه در استان‌های مختلف

به گزارش اکوفارس به نقل از مرکز آمار ایران، نرخ تورم مصرف کننده آبان ۱۳۹۸ به تفکیک استان از سوی مرکز آمار کشور منتشر شد.

در آبان ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۱۸۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش نشان می­‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ٠.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٣.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤١.١ درصد رسید.

براساس آمار اعلام شده ۱۶ استان کشور شامل مرکزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، یزد، تهران، قزوین، گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه را داشتند.

نرخ تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات 

بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان کالاها و خدمات مصرفی کشور ۵۸.۶ درصد بود.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات مربوط به استان بوشهر (۷۰ درصد) و کمترین میزان آن مربوط به همدان (۵۴.۲ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه به آبان ماه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات در پایتخت ۵۹.۷ درصد بود که از نرخ تورم کل ۱.۱ بیشتر رشد داشت.

نرخ تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات 

براساس آخرین آمار نرخ تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۳۳.۸ درصد بود.

در این دوره زمانی بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه کالاهای غیرخوراکی و خدمات مربوط به ایلام (۴۳.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به هرمزگان (۲۶.۷ درصد) است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است