Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عباسی با تصریح به اینکه زمانی از حقوق کودک سخن می گوییم از مجموعه عظیمی از سرمایه های اجتماعی سخن به میان می آید که نیازمند خدمات ویژه هستند؛ گفت: دستگاه های متولی باید نسبت به نقض حقوق کودکان مطالبه گری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمود عباسی، امروز(۱۰ آذر) در هفدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استانداری کرمان با بیان اینکه بیش از 23 میلیون نفر از جمعیت کشور ما و 2 میلیارد نفر از جمعیت جهان را افراد زیر 18 سال یا کودکان تشکیل می دهند؛ گفت: زمانی از حقوق کودک سخن می گوییم از مجموعه عظیمی از سرمایه های اجتماعی سخن به میان می آید که نیازمند خدمات ویژه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه مطالب زیادی در روایات و آیات به این موضوع کودک پرداخته که دلیل بر آن است که این قشر شرایط خاصی دارد که باید به آن توجه کرد؛ تأکید کرد: همه باید در راستای احقاق حقوق کودک گام بردارند و خانواده نیز نباید از وظایفی که بر عهده آنها است عدول کنند.

 

وی با تصریح به اینکه اگر والدین به کودک خود تعدی کنند در برابر جامعه و مردم مسئول هستند لذا هیچ کس نمی تواند از این خط قرمز عبور کند؛ بر رعایت مصالح عالیه کودکان تأکید کرد و افزود: در بسیاری از موارد قانون گذار برای افراد حتی والدین{خطاکار}، جرم در نظر گرفته است.

 


دکتر عباسی یکی از چالش های استان کرمان را کودک آزاری عنوان و بیان کرد: در مسائل عادی و روزمره باید توجه کرد حقوق کودکان نقض نشود کودکان حق آسایش، نام شایسته، تربیت درست و... داشته باشند و والدین باید رسالت خود را بشناسند به آن عمل کنند.

 


وی با تأکید بر اینکه هر چه به حقوق کودک مربوط است باید بشناسیم و آن را به مرحل اجرا در بیاوریم زیرا ما در این عرصه قانون کم نداریم و هر جا کوتاهی کنیم مسئولیت داریم و باید پاسخگو باشیم؛ اظهار داشت: اینکه بهترین موارد آموزشی را با در نظر گرفتن مسائل دینی برای کودکان به مرحله اجرا در بیاوریم یک تکلیف است.

 

 

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با افزودن اینکه اگر از ما سئوال نمی شود این مسئولیت ما را از بین نمی برد لذا دستگاه های متولی باید مطالبه گری کنند و رییس کل دادگستری، مدیرکل امور بانوان و بسیاری از مسئولان در راستای نقض حقوق کودکان باید مطالبه گری کنند؛ تبیین سازو کار دفاع از حقوق کودک در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست لذا مسئولان در راستای وظایف خود در زمینه حقوق کودک باید مطلع باشند.

 

وی با متذکر شدن این مطلب که سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و پایش حقوق کودک در جامعه باید پیگیری شود؛ افزود: از سال 84 گام های خوب و ارزشمندی در راستای تحقق حقوق کودک انجام شده و امسال چهلمین سال انقلاب و آغاز گام دوم انقلاب، به عنوان سال تحول در حقوق کودک نامگذاری شده یعنی باید به جز تکالیف روزمره؛ برنامه و ظایف فوق العاده ای را تعریف کنیم که نتایج آن کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان باشد.

 

عباسی با اعلام این موضوع که آسیب های اجتماعی کودکان شناسایی و به تناسب شرایط استان ها برای رفع آن برنامه ریزی شده؛ تصریح کرد:کودکان برای ما مهم و نیازمند حمایت هستند باید برای مدیریت آسیب هایی که آنها را تهدید می کنند برنامه ریزی کنیم و  این همایش بیانگر آن است که ما هدفمند برای دفاع از حقوق کودک حرکت می کنیم. 

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما شناسایی چالش های حوزه حقوق کودک است که در چارچوب برنامه ریزی هدفمند حرکت می کنیم و یکی از از دستاوردهای این همایش ها این است که ما تصمیمات خود را پشت درهای بسته نمی گیریم لذا در اجرا با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.

 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دستاورد دیگر با توجه به سی امین سال تصویب کنوانسیون را رساندن کارهای انجام شده به گوش جهانیان دانست.

 

وی با استناد به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه ما در این عرصه ها باید مدعی جوامع غربی باشیم لذا اینگونه همایش ها می تواند اثرگذار و اثربخش باشد البته خلل هایی نیز وجود دارد که باید مدیریت شود؛ تأکید کرد: باید دادرسی افتراقی داشته باشیم و قاضی مستقل و متخصص خقوق کودک داشته باشیم حق نداریم کودکان را در لابه لای متهمان به محکمه ببریم.

 

عباسی با بیان اینکه باید سازو کارهایی تدارک دیده شود و حتی کودکان قربانی اعتیاد، طلاق و بد سرپرست و بی سرپرست؛  والدین را در مکانی ملاقات کنند که آسیب کمتری ببیند؛ تأکید کرد: باید خانه کودک و فضای امن و آرام داشته باشیم؛ آیین نامه بسیار خوبی برای شهر دوستدار کودک نوشته شده لذا باید مفاد این ایین نامه به مرحله اجرا در آید.

 

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها باید زیرساخت های لازم را برای اجرای حقوق کودک اجرایی کنند؛ باید طوری در حوزه شهری برنامه ریزی کرد که آسیب های اجتماعی تهدید کننده کودکان را مدیریت کرد.

 

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک  افزود: حضور تشکل های مردم نهاد در این عرصه تأثیر گذار است لذا هر جا کار مردم به مردم واگذار شده بهتر انجام شده است دولت ها مجری خوبی در این عرصه مدیریت خوبی نداشته اند و اگر داشتند نباید اکنون شاهد اینهمه آسیب اجتماعی می بودیم؛ برای پرداختن به اینگونه پدیده های اجتماعی باید کار را به نهادهای برخاسته از بطن مردم بسپاریم و دستگاه های اجرایی متولی باید زمینه حضور تشکل های مردم نهاد را در این حوزه فراهم کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه  باید آسیب های اجتماعی را با نگاه اجتماعی مدیریت کرد البته در حوزه هایی نگاه سیاسی و امنیتی نیز لازم است؛ گفت: گاهی بهره کشی محض و سوءاستفاده از کودکان در حوزه های ممنوعه مانند زباله می شود که نباید در این عرصه ها کوتاه بیاییم؛ تصریح کرد: یکی از سازو کارهایی که برای مدیریت آسیب های اجتماعی داریم کلینیک های حقوق کودک است.

 


دکتر عباسی همچنین با اشاره به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اظهار داشت: کارشناسان این حوزه باید آموزش ببینند و یکی از برنامه ها همین مورد است و این افراد باید به مسائل حقوقی و قضایی اشراف کامل داشته باشند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد قرآن مسجد انتخابات انتخابات مجلس نماز جمعه هفته بسیج بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد محمود عباسی کنوانسیون حقوق کودک استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان

سفر به دبی، نگین درخشان خاورمیانه، تجربه‌ای بی‌نظیر برای تمام اعضای خانواده، به خصوص کودکان خواهد بود. با وجود پارک‌های آبی هیجان‌انگیز، سواحل زیبا، مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های تفریحی متعدد، دبی مکانی ایده‌آل برای کودکان در سنین مختلف است. برای اینکه کودکان نیز بتوانند از سفر به دبی لذت ببرند، نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند. در این مطلب به طور کامل به شرایط اخذ ویزا دبی برای کودکان پرداخته و اطلاعات جامعی در مورد انواع ویزا، هزینه، مدارک و نحوه دریافت آن ارائه خواهیم کرد.

شرایط ویزای دبی برای کودکان

سفر به دبی، شهری مدرن و پرجاذبه، می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای کودکان باشد. اما برای ورود به این کشور، کودکان نیز مانند بزرگسالان به ویزا نیاز دارند.

کودکان زیر 2 سال: کودکان زیر 2 سال در صورت همراهی با پدر و مادر و داشتن گذرنامه جداگانه، نیازی به ویزای دبی ندارند.

کودکان 2 تا 15 سال: کودکان 2 تا 15 سال برای سفر به دبی باید ویزای توریستی دریافت کنند.

کودکان بالای 15 سال: برای کودکان بالای 15 سال، قوانین ویزای دبی مشابه بزرگسالان اعمال می‌شود.

انواع ویزای کودکان

برای اینکه بتوانید در سفر به دبی کودکان خود را به همراه داشته باشید، می‌توانید یکی از انواع ویزاهای آن را دریافت کنید، که در ادامه معرفی می‌کنیم:

ویزای توریستی: رایج‌ترین نوع ویزا برای کودکان، ویزای توریستی است که به آنها اجازه می‌دهد تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشند.

ویزای اقامتی: برای کودکانی که قصد اقامت بلندمدت در دبی را دارند، ویزای اقامتی صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی: کودکانی که قصد تحصیل در مدارس دبی را دارند، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.

هزینه دریافت ویزای توریستی دبی برای کودکان

هزینه دریافت ویزای توریستی دبی برای کودکان شامل موارد مختلفی است. متقاضیان باید 255 درهم بابت فعالسازی پرونده خانوادگی خود پرداخت کنند. علاوه بر آن 492 درهم برای ورود کودک به دبی، 440 درهم هزینه مهر ویزا باید پرداخت شود. البته در نظر داشته باشید که بسته به نوع ویزای توریستی این هزینه می‌تواند کاهش یا افزایش داشته باشد. به طور مثال هزینه ویزای کودکان زیر 18 سال برای 10 روز 85 درهم، ویزای یک ماهه بین 120 تا 270 درهم بسته به نوع سینگل یا مولتی بودن و ویزای دو ماهه نیز 280 تا 380 درهم است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی برای کودکان

برای اینکه بتوانید برای کودکان خود ویزای مسافرتی به دبی را دریافت کنید، ارائه مدارک زیر الزامی است:

گذرنامه: ارائه اصل و کپی گذرنامه کودک با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر عکس: ارائه دو عدد عکس پرسنلی با زمینه سفید برای کودک مدارک هویتی: ارائه اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی کودک نامه رضایت والدین: در صورتی که کودک با یکی از والدین سفر می‌کند، ارائه نامه رضایت با امضای و مهر سرپرست دیگر الزامی است. بلیط رفت و برگشت: ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما برای اثبات تاریخ ورود و خروج از دبی تمکن مالی: ارائه گردش حساب بانکی یا نامه تمکن مالی سرپرست از بانک برای اثبات تمکن مالی کافی بیمه مسافرتی: ارائه بیمه مسافرتی با پوشش کامل هزینه‌های درمانی در طول مدت اقامت در دبی برای کودک هزینه صدور ویزا: پرداخت هزینه صدور ویزا به صورت آنلاین یا حضوری بهترین تفریحات دبی برای کودکان

دبی جاذبه‌های تفریحی متعددی برای کودکان دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ وحش دبی: این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ وحش‌های جهان است و حیوانات مختلفی از سراسر دنیا را در خود جای داده است. پارک آبی آکواونچر: این پارک آبی بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان و دارای سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، رودخانه‌های خروشان و استخرهای موج‌دار می‌باشد. دبی مال: این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید جهان است و دارای انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و شهربازی سرپوشیده می‌باشد. کی واندرلند: کی واندرلند دبی با چرخ و فلک عین دبی، بلندترین چرخ و فلک دنیا، و همچنین باغ‌های زیبا، نمایش‌ها و سرگرمی‌های متنوع، مکانی ایده‌آل برای تفریح کودکان و خانواده‌ها است. موزه کودکان دبی: این موزه به طور خاص برای کودکان طراحی شده است و دارای فعالیت‌های آموزشی و سرگرم‌کننده متعددی می‌باشد. ساحل جمیرا: این ساحل یکی از زیباترین سواحل دبی است و مکانی مناسب برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی می‌باشد. نکات مهم برای دریافت ویزای کودکان

برای اینکه در مسیر دریافت ویزای دبی برای کودکان موفق شوید، در نظر گرفتن نکات زیر ضروری است.:

برای دریافت ویزای دبی کودکان، پدر به عنوان قیم و سرپرست شناخته می‌شود که حامی مالی کودک است. پدر باید توان مالی کافی برای تامین هزینه‌های کودک در طول سفر را دارا باشد. مدت ویزای کودکان معادل مدت اعتبار ویزای پدر است. دریافت ویزای دبی در فلای‌تودی

سفر به دبی به همراه کودکان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده و خاطره‌انگیز باشد. با اخذ ویزای دبی برای کودکان و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از بهترین جاذبه‌ها و تفریحات این شهر زیبا برای کودکان خود لذت ببرید. فلای‌تودی با ارائه خدمات ویزای آسان و سریع، شما را در این سفر یاری خواهد کرد.

فلای‌تودی، به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خدمات مسافرتی، امکان اخذ ویزای دبی برای کودکان را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه برای شما فراهم می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی و تکمیل فرم درخواست ویزای دبی برای کودکان، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان مجرب فلای تودی بهره‌مند شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای دبی فرزند خود را دریافت کنید. علاوه بر خدمات ویزا، می‌توانید از دیگر خدمات این شرکت مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی نیز در سفر به دبی استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک