Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفدهمین کنفرانس ملی حقوق کودک در کرمان با طرح مواردی از جمله اعتیاد کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل، نبود زیرساخت های لازم، کمبود نیروی انسانی متخصص و... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، عباس صادق زاده، امروز(10 آذر) در هفدهمین کنفرانس ملی حقوق کودک با اشاره به اینکه «غفلت»از حقوق کودک آمار معنی داری به خود اختصاص می دهد که پایین بودن دانش اجتماعی یکی از دلایل این غفلت است؛ بر لزوم آموزش خانواده ها به ویژه آنها که از میزان دانش پایین تر برخوردار هستند، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با افزودن اینکه باید محتوای آموزشی را با جدیت بیشتر دنبال کنیم؛ گفت: مهدهای کودک با جدیت بیشتر در حوزه مسائل اجتماعی ورود کردند اما این اقدام کافی نسبت به مسائل موجود جامعه نیست و باید مسائل قابل رصدتری در استان کرمان تهیه و در اختیار مهدها قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: نکته ای که کمتر به آن توجه شده اینکه به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه اجتماعی کمتر ورود کردیم گرچه خیلی از کارگاه ها را برگزار کردیم اما بررسی خروجی آنها حاکی از کم اثربخشی است.

 

مدیرکل بهزیستی استان؛ یکجا کردن ظرفیت ها و اینکه هر شهر یک مرکز آموزش مهارت های زندگی داشته باشد تا برای دریافت خدمات دولت، شرط فراگیری این مهارت ها را بگذاریم که راهکاری پیشگیرانه و مؤثر است؛ مورد تأکید قرار داد.

 

وی در پایان گفت: اورژانس اجتماعی باید مورد حمایت حاکمیت باشد.

 

دکتر نخعی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اشاره به اعتیاد کودکان توضیح داد: «فقر اقتصادی» عامل اصلی اعتیاد کودکان زیر 10 سال است اما بعد از 10 سال، فقر عاطفی نقش مهمی در رفتن نوجوان به سمت موادمخدر بازی می کند

 

وی با بیان اینکه آمارها در این باره مبهم است؛ گفت: آمار مادران باردار معتاد جدی است.

 

فاطمه السادات حسینی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان هم با اشاره به کودکان کار و نیز بیش از 6 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان؛ نبود تفاهم نامه مشخص بین آموزش و پرورش و بهزیستی، پایین بودن اعتبارهای حمایتی از خانواده های سطح پایین، لزوم جدی تر گرفتن جلسات اولیا و مربیان، حمایت از مربیان مهدکودک ها و ایجاد زیرساخت های لازم را مورد اشاره قرار داد.

 

 

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  نیز گزارش داد: 650 هزار دانش آموز در هفت هزار و 770 واحد آموزشی و 30 هزار کلاس درس مشغول است.

 

وی افزود: بیش از 380 هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع دبستان و پیش دبستانی تحصیل می کند و از آمار 6 هزار و 605 دانش آموز بازمانده از تحصیل، بیش از هزار نفر آنان شناسایی و بیش از 4 هزار نفر شناسایی نشدند.

 

اسکندری نسب به برخی دلایل بازماندگی از تحصیل از جمله تعصبات خانوادگی، ازدواج زودهنگام، فقر مالی و مشکلات، بدسرپرست و بی سرپرست، بی انگیزه گی، نارسایی جسمی و... اشاره کرد.

 

در این کنفرانس اعلام شد: تنها سه سازمان مردم نهاد در استان کرمان در رابطه با کودک کار می کند و این خیلی پایین است و نیاز به برنامه جدی تر دارد.

 

یکی از مسائل دردناک مطرح در این جلسه این بود که یک مددکار اجتماعی از یکی از حاشیه های شهر کرمان گزارش داد: کودکی را دیده که سه روز نان نخورده و یا کودکی که از کرم تغذیه می کند! کودکانی که به دلیل فقر مالی، سرویس مدارس آنها را جابجا نمی کند.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد قرآن نماز جمعه مسجد خبرگزاری شبستان انتخابات هفته بسیج اغتشاشات اخیر در کشور کودکان بازمانده از تحصیل اعتیاد کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد