Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی با بیان اینکه انسان باید خود را باور داشته و سپس مسئولیت قبول کند، گفت: همچنان که از پیامبران در زمینه انجام مسئولیت ها سوال می کنند، از انسان های مسئول در جامعه نیز در روز قیامت سوال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (10 آذر) با «آیت الله سیدعلی اصغر حسینی» امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«آیت الله سیدعلی اصغر حسینی» در این دیدار با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی در همه زمینه ها دارد، گفت: یکی از این ظرفیت های ارزشمند قرآن کریم است.

 

امام جمعه یاسوج توجه به کلام نورانی خداوند را مهم دانست و ادامه دارد: نباید در این زمینه کوتاهی داشته باشیم و حداقل روزانه یک صفحه از قرآن را با تدبر در آیات قرائت کنیم.

 

وی از قرآن به عنوان قانون اساسی اسلام و هدایت کننده بشر یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه درس های قیامت در قرآن آمده، نباید از این کتاب نورانی جدا شویم.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: ملت مسلمانی که توجهی به قرآن ندارد، در قیامت این کلام الهی از آنها شکایت می کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در روز قیامت قرآن، عالم و مسجد شفاعت کننده ما هستند که اگر با آنها در دنیا همراه و مانوس نبودیم، در قیامت از انسان شکایت خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مادر و پدر خوب فرزند نیک تربیت می کنند، گفت: چنین فرزندی در آینده مسئولیت پذیر خوبی در جامعه خواهد شد.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، اضافه کرد: امام هادی (علیه السلام) فرمود:« زیارت مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی در ری، مثل زیارت مرقد امام حسین (علیه السلام) در کربلا است»

 

امام جمعه یاسوج ضمن تبریک به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و آرزوی موفقیت برای وی، گفت: آنچه در زندگی مهم به نظر می رسد، احساس مسئولیت و انجام آن است.

 

وی با بیان اینکه انسان باید خود را باور داشته و سپس مسئولیت قبول کند، ابراز داشت: همچنان که از پیامبران در زمینه انجام مسئولیت ها سوال می کنند، از انسان های مسئول در جامعه نیز در روز قیامت سوال می شود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر کسی خود را شایسته مسئولیت می داند باید پیش قدم شود و اگر غیر از این باشد، مورد مواخذه قرار می گیرد.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه عده ای شایستگی پذیرش مسئولیت را دارند، گفت: پیامبر اسلام می فرماید «اگر کسی شایستگی پذیرش یک مسئولیت را نداشته باشد و آن را بپذیرد، در حق مردم ظلم کرده است».

 

وی ضمن تاکید بر فرمان پذیری از قرآن و رهبری، گفت: ما باید از قرآن، رهبری، عالم و مسجد جدا نشویم، زیرا در این صورت شکست ناپذیر خواهیم شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهدا انتخابات مجلس اغتشاشات اخیر در کشور نماز جمعه استان بوشهر انتخابات امام جمعه مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم

آیین تشییع پیکر مطهردو شهیدگمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شد به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079493 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم