Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفعتی می گوید هر داوری ممکن است مرتکب اشتباه شود.

طرفداری- رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال می گوید تیم ها حق انتخاب داوران برای مسابقات را ندارند و این وظیفه کمیته داوران است.

داود رفعتی، رئیس سابق دپارتمان داوری در گفت و گو با فارس، در مورد قضاوت محمد حسین زاهدی فر در بازی سپاهان و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت:

این مسابقه حساسیت زیادی داشت و با توجه به تقابل قلعه نویی با تیم سابقش استقلال حساسیت های بازی دوچندان می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم ترین اتفاق بازی در صحنه ای بود که توپ به دست استنلی کی روش مهاجم تیم سپاهان در محوطه جریمه برخورد کرد و این صحنه یک پنالتی برای استقلال بود و نمی دانم چرا داور نتوانست این صحنه راحت را درست تشخیص بدهد؟ به هر حال رفتار عارف غلامی بازیکن استقلال بعد از این صحنه مستحق دریافت کارت زرد بود. او به نشانه اعتراض به توپ ضربه زد.

وی افزود:

بعد از این صحنه نیمکت نشینان استقلال به شدت به داور معترض شدند و بعد از آن هم اعتراض نیمکت نشینان سپاهان را شاهد بودیم وتنش در بازی زیاد شد. به عقیده من داور می توانستی یکی دو نفر از اعضای کادرفنی استقلال را با کارت قرمز و اخراج جریمه کند. همانطور که از نیمکت سپاهان نیز برخی افراد مستحق دریافت کارت قرمز و زرد بودند. زیرا وقتی نیمکت ها و جو ورزشگاه متشنج می شود روی قضاوت داور تاثیرگذار می شود.

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال تصریح کرد:

در دقیقه 81 آنطور که تصاویر تلویزیونی نشان می داد بر روی بازیکن سپاهان بیرون از محوطه جریمه خطا رخ داد و بازیکن در ادامه در محوطه جریمه استقلال سقوط کرد و در واقع تصمیم داور در آن صحنه درست بود و پنالتی برای سپاهان طبق تصاویر تلویزونی رخ نداد.

رفعتی با اشاره به صحبت های مدیر رسانه ای باشگاه استقلال بعد از بازی عنوان کرد:

تیم ها باید بدانند که حق انتخاب داوران را ندارند و این مساله از وظایف کمیته داوران است که داوران مسابقات مختلف را انتخاب و معرفی کند. مدیر رسانه ای استقلال بعد از بازی گفت ما اعلام کرده بودیم این داور را نمی خواهیم! مگر کمیته داوران باید به انتخاب تیم ها داوران را چینش کند؟! فصل گذشته نیز که من رئیس دپارتمان داوری فوتبال بودم قلعه نویی می گفت علیرضا فغانی و اشکان خورشیدی را نمی خواهد! اگر به انتخاب تیم ها بخواهیم داور برای مسابقات چینش کنیم در آنصورت شاید 100 داور هم برای لیگ برتر کم باشد و باید داور از خارج بیاوریم! زیرا هر هفته ممکن است برخی تیم ها با برخی از داوران به مشکل بخورند. 

وی در مورد علت انتخاب زاهدی‌فر برای این مسابقه گفت:

اکثر داوران بین المللی ما در کلاس مالزی بودند و زاهدی فر و خورشیدی بهترین گزینه ها برای قضاوت این بازی مهم و حساس بودند و در نهایت کمیته داوران زاهدی فر را انتخاب کرد. هر داوری هم ممکن است مرتکب اشتباه شود.

رفعتی در مورد اینکه مدیر رسانه ای استقلال گفته«اگر ویدئوچک هم نداریم حداقل نظر داور چهارم را بپرسیم و یا حداقل از عکس‌ها و فیلم‌های موجود استفاده شود» اظهار داشت:

چنین چیزی امکان ندارد. لیگ برتر فوتبال ایران زیر نظر فیفا و تحت قوانین بین المللی برگزار می شود و نمی توان بدون داشتن سیستم VAR یک تلویزیون کنار زمین بگذاریم و حرکات آهسته مسابقه را مرور کنیم چنین مساله ای خلاف قوانین فیفاست ما تابع قوانین فیفا هستیم و باید سیستم کمک داور ویدئویی را از طریق قانونی آن وارد و اجرا کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست

سرجی روبرتو از تصمیم ژاوی برای ماندن در بارسلونا حمایت کرد.

طرفداری | بارسلونا در نخستین بازی پس از اعلام ماندگار شدن ژاوی در این تیم، موفق شد والنسیا را با نتیجه 4-2 شکست دهد. سرجی روبرتو، کاپیتان بارسلونا پس از این دیدار مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت:

با توجه به فرم اخیر ما، این پیروزی بسیار مهمی است. تیم می داند که باید در بازی های باقی مانده پیروز شویم و فصل را در جایگاه دوم به پایان برسانیم. امسال گل های زیادی از روی ضربات شروع مجدد و ایستگاهی به ثمر رساندیم. سرجیو آلگره مسئول این استراتژی هاست و بازیکنان خوبی در این زمینه داریم. بازی مقابل ژیرونا در هفته آینده، همانند یک فینال است. لواندوفسکی بازیکن بسیار مهمی برای ماست و امیدواریم تا پایان فصل به هت تریک در بازی ها ادامه دهد.

ژاوی؟

از زمانی که اعلام شد ژاوی در تیم می ماند، رختکن بسیار متحد بوده و عملکرد بسیار خوبی داریم. ما همگی خواهان ادامه کار او بودیم. باعث تاسف است که در فصل جاری هیچ جامی کسب نکردیم. هر چند با ماندن ژاوی برای فصل آینده و تیمی که داریم، می توانیم برای کسب همه چیز رقابت کنیم. بازیکنان و من تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم. می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند