Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان، علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که در جمع اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان سخن می گفت، با بیان مطلب فوق افزود: در حوزه معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گام های مثبت و مبتکرانه ای برداشته شده و به جرات می توان گفت تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این حوزه، منطبق با سند راهبردی تدوین شده در معاونت امور بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ عطار اظهار کرد: معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همفکری و همکاری سایر معاونت ها، ساز و کارهای متفاوت و متنوعی را برای پیشبرد اهداف بین المللی دانشگاه تدوین کرده و درصدد ابلاغ و اجرای این ساز و کارهاست که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی، برگزاری سمینارها و همکاری های پژوهشی با کشورهای هدف در جهت جذب دانشجو از جمله عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و آذربایجان و همچنین اعطای مدرک به چند روش و با همکاری کشور مبدا به دانشجویان فارغ التحصیل خارجی در ایران اشاره کرد.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان برخی موانع و تهدیدات در حوزه فعالیت های داخلی و خارجی معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از تهدیداتی که در زمینه همکاری های بین المللی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر کشور ها وجود دارد، مبحث عدم آشنایی دانشجویان جدیدالورود خارجی با زبان فارسی است که می تواند تاثیر ناخوشایندی در خصوص جذب دانشجویان برجا بگذارد و لازم است که کلیه همکاران درگیر با این موضوع همه توان خود را در زمینه آموزش و آشنایی با زبان فارسی مصروف بدارند و توجه داشته باشند که اصل آموزش زبان فارسی نفی نشود.

در این جلسه پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندی ها ی قابل توجه گردشگری، صنعتی و اقتصادی و بهره مندی از واحدهای دانشگاهی شاخص در رشته های مختلف و منحصر به فرد همچون دندانپزشکی، پرستاری و ... می تواند گزینه ای بسیار مناسب و مورد پسند برای انتخاب و ادامه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی باشد و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تمهیدات ویژه ای برای استفاده از این فرصت ها پیش بینی شده است.

نجفی تصریح کرد: در خصوص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات اساسی همچون عدم شناخت و آشنایی دقیق اساتید خارجی با دانشگاه های ایران و محصولات دانش بنیان وجود دارد که لازم است با برگزاری سمینارهای مشترک و ارائه و معرفی محصولات و همچنین راه اندازی گروه های معرفی دانشگاه به تفکیک واحدها برای شناخت هرچه بهتر رشته ها، امکانات رفاهی و ظرفیت های هر واحد، این معضل برطرف شود.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»