Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:19:34 GMT

پیوستن پاکبانان شیراز به شبکه دوستداران کتاب

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۷۱۶۹

پیوستن پاکبانان شیراز به شبکه دوستداران کتاب

ایسنا/فارس پاکبانان و باغبانان شیرازی در ادامه برنامه‌های تدارک‌دیده شده برای کسب عنوان پایتختی کتاب، طی مراسمی به شبکه دوستداران کتاب شیراز پیوستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دوشنبه 11 آذر در مراسم پیوستن پاکبانان و باغبانان شیراز به شبکه دوستداران کتاب ابراز امیدواری کرد که بتوان با ایجاد شبکه‌های کتابخوانی در گروه‌های مختلف جامعه، اعم از خانواده شهرداری و غیر آن، همچون سالمندان، کودکان و توانخواهان فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف رواج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم گشتاسبی‌راد گفت: فارغ از اینکه شیراز بتواند عنوان پایتختی کتاب را کسب کند یا نه؛ مهم این است که کتابخوانی در بین مردم توسعه یابد.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به سابقه این شهر در عرصه نویسندگی و کتابخوانی، یادآور شد: از آن هنگام که عضدالدوله دیلمی در بیش از 1100 سال پیش کتابخانه بزرگی ایجاد کرد تا امروز، شاهد هستیم که فرهیختگان اهل کتاب در فارس همچنان به گسترش این امر فرهنگی اهتمام دارند.

او کتابخوانی را محور توسعه و نشانه توسعه یافتگی ملت‌ها دانست و گفت: مردم در کشورهای توسعه‌یافته در همه حال، مشغول کتاب‌خوانی‌اند و فرهنگ به همراه داشتن کتاب‌های جیبی رواج دارد.

معاون شهرداری شیراز گفت: امروز شاهد آن هستیم که نسل جدید با خواندن انواع کتاب‌ها اعم از کاغذی یا غیر آن، در این زمینه گام‌هایی برداشته است.

گشتاسبی‌راد با اشاره به عصر انفجار اطلاعات، بیان کرد: دسترسی به اطلاعات زمینه پرسش‌گری را در جوانان فراهم می‌کند و از این منظر هم، فرصت به شمار می‌رود و هم تهدید. دریافت اطلاعات فاقد ارزش تهدیدی برای دانش و آگاهی عمومی فرصت جهان اطلاعات محسوب می‌شود و در چنین شرایطی، اینکه چه کسی باید پاسخگوی پرسش‌هایی باشد که بعد از دسترسی به این شبکه اطلاعات رخ می‌دهد، همچنان مشخص نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این مراسم، کار باغبانان و پاکبانان را ستود و زدودن گرد از رخسار شهر را با زدودن زنگار نادانی از روان، به یکدیگر شبیه دانست.

روح‌الله منوچهری بیان کرد: کتاب گنجینه‌ای از دانش الهی و بشری است و ماحصل اندیشه‌ورزی فرهیختگان است که می‌تواند درباره گذشته، حال و آینده مسائل روز راهگشا باشد.

وی با اشاره به تعبیر رهبری که از کتاب با عنوان جویبار یاد کردند، گفت: کتاب همچون جویباری روان است که به اطراف نشاط می‌بخشد، اطلاعات عمومی را افزایش می‌دهد و باعث برنامه‌ریزی در امور زندگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تعدادی از پاکبانان به معرفی کتاب‌های دلخواه خود همچون، بخارای من،ایل من؛ بیشعوری؛ دیوان حافظ و راز پاک‌زیستن پرداختند.

با پیوستن پاکبانان به شبکه دوستدار کتاب، همه آن‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آیند.

پیش از این گروه‌ها و اصناف مختلف نظیر سالمندان، آتش‌نشانان، دانش‌آموزان، نابینایان، نامه‌رسانان، رستوران‌ها و کافه‌داران و دیگر گروه‌ها نیز از طریق معاونت فرهنگی شهرداری به این شبکه پیوسته‌اند.

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا کنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری پایتخت کتاب ایران شيراز شهرداری نشست کتاب خوان پاکبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد

آخرین آمار رسمی در مورد خانه‌های خالی مربوط به سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ است که بر اساس این بررسی ۲.۵ میلیون خانه خالی شناسایی شده است.

خانه‌های خالی که شاخص آن در کشور ما  از دنیا بیشتر است و در این راستا نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد و مسکن وزارت و راه و شهرسازی در آبان سال گذشته گفته بود: شاخص خانه خالی در همه کشور‌های دنیا ۵ درصد است، این رقم برای ایران حدود ۱۰ درصد یعنی ۵ درصد بیشتر از میانگین دنیا و معادل حدود ۱.۲ میلیون خانه خالی است.

از سوی دیگر طبق گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس احتکار مسکن باعث سرمایه‌ای شدن خانه‌ها و رشد قیمت اجاره شده است؛ برای همین هم مجلس جهت شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد مردم اطلاعات خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا این سامانه مرجع اطلاعاتی سکونت افراد شود و در نهایت سامانه املاک و اسکان از فروردین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد.

در ادامه هم اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود: شناسایی خانه‌های خالی از طریق ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد و باعث می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مسکن به ویژه بازار اجاره کنترل شود.

او ادامه داد: دولت باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و دنبال کند تا از این طریق بتوانیم سوداگران و دلالان را حذف کنیم و از سوی دیگر عرضه این واحد‌ها به بازار مسکن، می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مسکن را در کشور برطرف کند.

در نهایت دولت هم حمایت خود از این مصوبه را اعلام کرد و و بر این اساس تیر ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد ارائه خدمات به افراد بدون کد یکتا سامانه املاک و اسکان ممنوع است.


بر اساس قانون ۱۵ دستگاه باید به سامانه املاک و اسکان متصل شوند که به جزء سازمان آموزش و پروش به تازگی بانک مرکزی هم خبر از اقدامات خود برای پیوستن شبکه بانکی به این سامانه داده است و در این راستا آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۹ افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اظهار کنند بر این اساس این سامانه امکانی را فراهم کرده که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات سکونت خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در همین قانون قید شده که اگر فردی محل سکونت خود را اعلام نکرد از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم شود یعنی اگر بناست خدمت بانکی ارائه دهیم بایستی محل سکونت و اظهار محل سکونت فرد در سامانه املاک و اسکان را مد نظر قرار دهیم.

بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد

نادعلی‌زاده افزود: در بانک مرکزی بناست به شکل پایلوت در خصوص دست چک این موضوع بررسی لحاظ شود یعنی هنگامی که مشتری مراجعه و می‌خواهد دست چک دریافت کند اطلاعات آن در سامانه املاک و اسکان بررسی که خود اظهار کرده است یا خیر؟ حالا با نظر داشت این موضوع دست چک به فرد اعطا خواهد شد این طرحی است که به شکل پایلوت پیگیری می‌شود و در گام‌های بعدی هم می‌تواند سایر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب هم محدودتر شود.

او در نهایت می‌گوید: اجرای این طرح خیلی زمان دوری نخواهد بود باید از لحاظ زیرساختی یکسری اقدامات فنی صورت گیرد و این اقدامات فنی تکمیل شود تا بتوانیم کار را اجرایی کنیم در وحله نخست سیستم بانکی باید بتواند با سامانه املاک و اسکان ارتباط بگیرد که ما زیرساخت‌های مربوطه را آماده کردیم و منتظر هستیم اطلاعات به ما تحویل داده شود تا گام اجرایی برداشته شود ولی در نهایت در برنامه‌های بانک مرکزی است که این موضوع در فصل بهار اجرایی شود.

در همین راستا مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم به رسانه ملی گفت: بزودی برای ثبت کارت‌های بانکی در شاپرک نیز هشداری مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان ارائه می‌شود.

۱۷ دی ماه سال گذشته بود که هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: مطالعات طرح جامع در خصوص مسکن انجام شده است که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۶ میلیون خانواده مستاجر در کشور داریم و تا ۱۰ سال آینده ۱۲ میلیون زوج جوان در کشور وجود دارد که نیازمند مسکن هستند و ممکن است همین امر تعداد مستاجران در کشور را هم افزایش دهد.

 به گفته مسئولان، شناسایی خانه‌های خالی با کمک دستگاه‌ها اقدامی است که می‌تواند در مدیریت بازار اجاره مسکن موثر واقع شود بنابر این باید تمام دستگاه‌ها در این مسیر گام بردارند و در نهایت باید منتظر ماند و دید اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان به‌عنوان یکی از دستگاه‌هایی که قانون آن را موظف کرده به سامانه متصل شود سرانجام عملیاتی خواهد شد؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس