Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:05:08 GMT

صندوق پژوهش و فناوری در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۷۳۷۱

صندوق پژوهش و فناوری در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب ظهر دوشنبه در جلسه حمایت از پژوهش و شکوفایی و نوآوری به میزبانی پردیس گرمسار بابیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری باهدف حمایت از کسب‌وکارهای علمی و دانش‌بنیان در گرمسار راه‌اندازی می‌شود، تأکید داشت: ۵۵ درصد ظرفیت صنعتی استان سمنان در گرمسار قرار دارد که با حضور ظرفیت‌های علمی در بخش صنعت می‌توان گامی مؤثر در راستای رونق اقتصاد و تولید و اشتغال کشور برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم در سطح جامعه دانست و افزود: ۵۳ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان وجود دارد که سهم گرمسار در این بخش ۱۳ شرکت است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان بابیان اینکه ایجاد اشتغال ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دیگر رویکردهای مهم است، تأکید داشت: تولید ثروت از علم و توسعه شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در تحقق اهداف دولت و مجلس برای ایجاد اشتغال و رونق تولید ایفا می کند.

کد خبر 4786669

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان گرمسار غلامرضا کاتب بوشهر هفته بسیج بسیج انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی ایلام گرگان بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد اغتشاشات ایران مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران