Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سیاسی عراق از بروز مشکلاتی برای رئیس جمهوری این کشور در معرفی یک نامزد جدید برای تصدی پست نخست وزیری خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این منابع اظهار کردند: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در معرفی کاندیدا به جای عادل عبدالمهدی برای تشکیل کابینه جدید با مشکلاتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان عراق روز یکشنبه استعفای عادل عبدالمهدی را پذیرفت.

ائتلاف سائرون، بزرگترین ائتلاف در پارلمان عراق عقب‌نشینی خود را از فرایند تشکیل کابینه جدید اعلام کرد، به تبع آن حیدر العبادی، رئیس ائتلاف "النصر" در پارلمان عراق نیز از عدم مشارکت خود در فرایند تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور خبر داد. این بدان معناست که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق باید برای معرفی نامزد سراغ دومین فراکسیون بزرگ پارلمان یعنی ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری برود.

طبق مفاد قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری برای معرفی کاندیدای جدید برای تشکیل کابینه ۱۵ روز فرصت دارد.

تظاهرکنندگان عراقی تهدید کرده‌اند در صورتی که فراکسیون‌های سیاسی از میان خود کاندیدایی برای پست نخست وزیری معرفی کنند، تظاهرات اعتراضی ادامه یافته و چه بسا گسترش یابند، چرا که این اقدام به معنای دور زدن و بی‌توجهی به خواسته آنهاست که می‌خواهند نخست وزیر آتی چهره‌ای مستقل بوده و برای مدیریت کشور در دوره انتقالی شایسته باشد.

طبق قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری بزرگترین فراکسیون پارلمانی را مکلف می‌کند ظرف ۱۵ روز کاندیدایی برای تشکیل کابینه جدید معرفی کند، سپس نخست وزیر جدید ظرف یک ماه فرصت دارد اعضای کابینه خود را برای تایید به پارلمان معرفی می‌کند.

منابع سیاسی عراق پیش‌بینی کردند تا پیش از پایان هفته جاری یعنی ظرف روزهای آینده ویژگی‌های کاندیدای تشکیل کابینه جدید به چند دلیل از جمله کنترل ناامنی‌ها در برخی شهرها، تصویب بودجه کشور در تاریخ مقرر خود و توافق نظر فراکسیون‌های پارلمان با خواسته‌ تظاهرکنندگان برای کاندیداتوری چهره‌ای مستقل برای تشکیل کابینه جدید روشن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس