Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم زاد با بیان اینکه تاکنون پنج نفر با مراجعه به فرمانداری آستارا داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند گفت: در راستای امنیت و سلامت انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«حسن رستم زاد» امروز(دوشنبه، ۱۱ آذر) در نشست خبری که در محل فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: تمام مسئولین در کشور ما مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و از این نظر در دنیا کشوری منحصر به‌فردی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که «مجلس در راس همه امور است»، افزود: این نشان از جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی دارد.

 

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است، تصریح کرد: وظیفه همه ما به‌عنوان مجریان انتخابات حفظ و حراست از رای مردم است.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه بزرگ قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارند، گفت: ان شاء الله نمایندگان این دو وظیفه خطیر را به نحو احسن اجرا کنند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات و فضای رقابت سالم را از راهبردهای فرمانداری شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای امنیت و سلامت انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه بی‌طرفی در انتخابات اصل مسئولان است اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها این موضوع را رعایت کنند و از بیت‌المال، اموال عمومی و اموال دولتی له و یا علیه کسی استفاده نشود و تا الان موردی پیش نیامده و به‌وجود نیز نخواهد آمد.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه امسال در راستای برگزاری انتخابات دوره‌های خوبی برای کلیه فرمانداران، معاونین و بخشداران کل کشور برگزار شد، افزود: در این دوره‌ها همه فرمانداران، معاونین و بخشداران با قوانین امر برگزاری انتخابات آشنا شدند.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر اظهارکرد: ثبت‌ام از داوطلبین تا ۱۶ آذر ماه ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبین در سامانه الکترونیکی که مستقیم به وزارت کشور و استانداری متصل است، انجام می‌شود تصریح کرد: سامانه الکترونیکی امر ثبت‌نام داوطلبان را سهولت می‌بخشد.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه تا امروز پنج تا داوطلب از حوزه انتخابیه آستارا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ستاد انتخابات، روند ثبت نام داوطلبان را طبق قانون انجام می‌دهد.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه ۲۵ فرایند قانونی همچون نام‌نویسی داوطلبان، تشکیل هیئت‌های نظارت و اجرایی، اخذ استعلام داوطلبان از مراجع چهارگانه، ایجاد شعبات اخذ رای، حضور مردم در پای صندوق‌ها و شمارش آرا پیگیری و اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: فرمانداری بندر آستارا مطابق قانون و به تبع وزارت کشور، مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارد و هیئت اجرایی متشکل از هشت عضو در آستارا و بخش لوندویل تشکیل و بر وظایف قانونی خود اقدام می‌کنند.

 

رستم زاد تصریح کرد: برای شهرستان آستارا یک هیئت نظارت منظور شده که متشکل از سه نفر است.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه  ۸۴ شعبه اخذ رای شامل ۶۹ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در این شهرستان پیش بینی شده و احتمال افزایش شعب وجود دارد، گفت: مردم بندر آستارا در انتخابات‌ دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۸۲ درصد مشارکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود این درصد در انتخابات مجلس یازدهم، با توجه به اشتیاق عمومی افزایش یابد.

 

گفتنی است، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره مجلس خبرگان رهبری، در ۲ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس یادواره شهدا انتخابات شهدا اغتشاشات اخیر در کشور بسیج خبرگزاری شبستان سلامت انتخابات ثبت نام داوطلبین بندر آستارا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری