Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به تجمیع پسماندهای استان در سه نقطه، خواستار ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مدیریت پسماندهای کشاورزی در استان شد.

مهدی زندیه‌وکیلی در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در سال 98 با اشاره به اینکه موضوع پسماند موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و اگر خودرو حامل پسماندها دچار واژگونی شد فرمانداران باید به سرعت جلسه کمیته مدیریت پسماند شهرستان را تشکیل داده و وضعیت را ساماندهی کنند، افزود: اگر پسماندها در محلی تخلیه می‌شوند باید متخلف به سرعت شناسایی و مراجع قانونی، انتظامی و قضایی به موضوع ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی در استان مرکزی با اشاره به مصوبه جلسه قبل کارگروه مبنی بر برگزاری کمیته پسماند صنعتی توسط سازمان صمت استان و جذب سرمایه گذار جهت اقدام برای ایجاد سایت مدیریت و دفن پسماندهای صنعتی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید به فرآیند تولید پسماند ورود کند و به صورت دقیق مشخص کند که چه واحدهای صنعتی دارای پسماند هستند، چه نوع پسماندی تولید می‌کنند و تاکنون برای مدیریت این پسماندها چه اقدامات و روندی را انجام می‌داده‌اند، همچنین این کمیته باید به صورت ماهانه تشکیل شود، در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

زندیه‌وکیلی با تاکید بر اینکه کارگروه به هیچ عنوان به دنبال برخوردهای قهری با تخلفات در حوزه پسماند نیست، اما در صورت لزوم محیط زیست می‌تواند از ابزارهای قانونی استفاده کند، گفت: وجود کوهی از پسماند در مقابل شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه نشان از نبود نظارت و اقدامات اجرایی درست دارد، مدیریت این پسماندها مستلزم برنامه‌ریزی از سوی شهرک صنعتی کاوه است و اگر از ابتدا برای این شرایط و پسماندها فکری می‌شد، مسلما امروز محیط زیست با استقرار صنایع مخالفتی نداشت.

وی با اشاره به تجمیع پسماندهای استان در سه نقطه و تجمیع پسماند شهرستان‌های اراک، شازند، فرمهین، کمیجان، آشتیان و خنداب در سایت و محل دفن اراک بیان کرد: این تجمیع یکی از بهترین اقدامات استان در زمینه مدیریت پسماند است و اگر تناژ پسماند در یک منطقه افزایش یافت می‌توان اقداماتی چون احداث نیروگاه و تولید برق را به انجام رساند. در حال حاضر پسماند شهرستان‌های ساوه، تفرش و زرندیه در ساوه و پسماندهای خمین، دلیجان و محلات در خمین تجمیع می شود که مانع پراکنش پسماند شده، همچنین امکان تخلیه و دفن پسماندها در هر نقطه‌ای از استان را سلب کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی به وضعیت پسماند عفونی شهر اراک اشاره کرد و گفت: هنوز پیمانکار بخش خصوصی برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی اراک فعالیت خود را آغاز نکرده است و طبق قانون استمرار خدمات، تا زمانی که قرارداد این شرکت پیمانکار منعقد نشده است، شهرداری اراک موظف به جمع‌آوری این پسماندهاست و در صورت امتناع مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هر تولیدکننده پسماند عفونی در صورتی که پسماند خود را بی‌خطرسازی کرد می‌تواند آنرا به شهرداری یا شرکت پیمانکار تحویل دهد، اما در صورتی که بی خطرسازی توسط تولیدکننده پسماند انجام نشود، باید پسماند را حتما تحویل شرکت پیمانکار بدهد.

زندیه‌وکیلی در خصوص پسماندهای کشاورزی با محوریت کشت زیرپلاستیکی اظهار کرد: مسلما پلاستیک تنها پسماند بخش کشاورزی نیست و گستره بسیاری را شامل می‌شود، اما نکته قابل تامل اینجاست که با چندمکاتبه نمی‌توان نسبت به جلوگیری از گسترش پسماندهای کشاورزی بویژه پلاستیک اقدام کرد. ساماندهی پسماندهای کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، تاکنون صورتجلسه‌ای مبنی بر برگزاری جلسه کمیته پسماندهای کشاورزی به دست من نرسیده است و لازم است ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به این امر جدیت بیشتری داشته باشد و باید در راستای استفاده از کشت زیرپلاستیکی روند اصلاحی در پیش گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در مراسم تودیع و معارفه که صبح امروز ترتیب یافته بود، سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، معاون خدمات شهری همچنین سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه معرفی شدند.

بر اساس احکام جداگانه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه؛ مرتضی صفری‌سرا بعنوان سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سعید کریمی بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، مسعود شیخی به عنوان معاون خدمات شهری منطقه چهار همچنین علی‌ پورفلاح بعنوان سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت