Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز هیبدی روز دوشنبه ۱۱ آذر در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلول اظهار داشت: ۹۵ مددجوی اداره بهزیستی شهرستان ری، استان تهران نیز طی سال‌جاری ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال کمک هزینه ساخت و مرمت مسکن دریافت کرده‌اند.  

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۱۳ هزار معلول جسمی، حرکتی، شنوایی، نخاعی و بینایی در شهرستان ری تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: هشت هزار و ۵۰۰ خانواده دارای معلول جسمی، حرکتی و بینایی در این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیبدی اضافه کرد: اداره بهزیستی به ازای هر معلول ۶ هزار و ۳۵۰ هزار ریال مستمری پرداخت می‌کند و در کنار این مبلغ دولت نیز یک میلیون و ۸۰ هزار ریال به این خانواده کمک مالی می‌کند.  

وی با بیان این‌که هفت هزار معلول شهرستان ری از خدمات مراکز دولتی و ۶ هزار نیز از مراکز غیر دولتی بهره‌منده هستند، تصریح کرد: این شهرستان به ۲۷۵ خانواده تحت پوشش خود که دارای معلولان ضایعه نخاعی هستند، ماهانه پنج میلیون ریال به ازای هر نفر کمک هزینه نگهداری واریز می‌کند.  

هیبدی یادآور شد: معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه خرید لوازم درمانی مانند عصا و سایر موارد را نیز دریافت می‌کند.  

سرپرست اداره بهزیستی ری در ادامه به معرفی ۱۲۹ نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل اشاره کرد و اظهار داشت: میزان این تسهیلات تاسقف ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد است.  

هیبدی ادامه داد: ۵۶ مددجو نیز در زمینه اشتغال به کارفرمایان معرفی شدند و ۵۸ مورد پرداخت بیمه اشتغال معلولان انجام شده است.  

وی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ مددجو تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و طبق تفاهم‌نامه با مراکز خدمات درمانی می‌توانند از این مراکز تحت پوشش بهره‌مند شوند.  

هیبدی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۱۶۵ معلول این شهرستان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حال تحصیل هستند، گفت: تمام هزینه تحصیل افراد دارای معلولیت توسط اداره بهزیستی شهرستان ری تامین می‌شود.  

 ۱۳ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.  

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.  

کد خبر 467300 برچسب‌ها سازمان بهزیستی مسکن تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مسکن تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان

 حمید علیدادی سلیمانی گفت: با تلاش همکاران این شرکت ۱۵۰۰ دستگاه کنتور نصب شد که این تعداد در هشت سال گذشته بی‌سابقه بود.
 

وی افزود : کشاورزان می‌توانند با اقدام برای نصب کنتور هوشمند از تسهیلات بدون بهره استفاده کرده و هزینه‌های آب بهای خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هزینه آب مصرفی چاه‌های کشاورزی مجاز فاقد شمارشگر به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، بیان کرد: بر اساس بند "ب" تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلف شده‌اند از چاه‌های مجاز دارای کنتور هوشمند بر اساس برداشت مجاز آنها در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی کشاورزی و راهبردی (استراتژیک) کشور به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها معادل ۲۰۰ ریال و در صورت عدم رعایت شراط مذکور معادل ۵۰۰ ریال هزینه دریافت کنند.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: این در حالی است که برای چاه‎های مجاز فاقد کنتور هوشمند در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی و راهبردی تا سقف ظرفیت پروانه بهره‌برداری به ازای هر مترمکعب برداشت آب معادل ۳۰۰ ریال و در صورت عدم رعایت شرایط مذکور معادل ۷۰۰ ریال هزینه دریافت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند