Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود طارمی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو در در آیین امضای تفاهم‌نامه این ارگان با وزارت نیرو که در زمینه مصرف بهینه آب و برق امضا شد، گفت: بیش از ۶۴ درصد کارکنان مجموعه این وزارتخانه در سراسر کشور به‌صورت سازمان‌دهی شده در بسیج عضویت داشته و قبول ماموریت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت مصرف یکی از موضوعات مهمی است که رئیس وقت سازمان بسیج مستضعفان و وزیر نیرو در همایش سال گذشته بسیجیان صنعت آب و برق کشور صراحتاً اعلام آمادگی کردند تا در این زمینه ظرفیت‌های موجود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو ادامه داد: این اقدام مجموعه فعالیت‌ها و توفیقاتی را رقم زد که منتج به امضای تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های متعددی از جمله طرح جهاد روشنایی شد.

در ادامه مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: صنعت آب و برق به عنوان یک صنعت مهم و زیربنایی در کشور است و قطعاً بدون توجه به آب، برق و انرژی نمی‌توانیم به عنوان یک کشور تمدن‌ساز، دنیا را با تفکر انقلابی و جهادی آشنا کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تاکنون به نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی کمتر پرداخته شده است، اظهار کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت الهی، به صورت فرآیندی و صحیح از خانواده به فرزند منتقل شود، قطعاً به نتایج بزرگتری دست خواهیم یافت و اگر نظام تربیتی مسیر درست را پیش بگیرد، مردم و جوانان جامعه، تشنه دریافت آموزه‌های تخصصی مدیریت مصرف می شود.

اصلانی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های صرفه‌جویی می‌بایست از طریق علما و مراجع دینی به عموم مردم منتقل شود، گفت: عالمان دینی و مراجع وقتی از عدم اسراف و مضرات آن برای مردم سخن می‌گویند می‌بایست روش‌ها و تکنیک‌های عملی آن را نیز آموزش دهند، که در این خصوص لازم است تکنیک‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه زنان کشور و سازمان تبلیغات اسلامی بالغ‌بر ۷۰ هزار خانم جلسه‌ای در کشور تحت پوشش دارند که می‌توانند جمعیت زیادی را از آموزه‌های لازم در این زمینه بهره‌مند کنند و آشنایی این افراد با تکنیک‌ها و آموزه‌های تخصصی پیشگیری از هدررفت انرژی بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت رایگان شدن برق مشترکان کم مصرف

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، با همت مدیران، مهندسان و کارگران متعهد انقلابی صنعت بزرگ و پیشرفته آب و برق در طول سال‌های پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، نه تنها کوچک‌ترین خدشه‌ای به این عرصه مهم کشور وارد نشده، بلکه شاهد درخشش این صنعت در دنیا بوده‌ایم و امیدواریم در مسیر گام دوم انقلاب نیز بدرخشد تا بتوانیم الگوی بی بدیلی از این صنعت به دنیا ارائه کنیم.

بهره‌مندی از ظرفیت زنان به‌عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در دستور کار وزارت نیرو

مولود شیوا مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نیز در این نشست گفت: مدیریت و استفاده از ظرفیت زنان جامعه به عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در دستور کار وزارت نیرو و به‌ویژه دفتر امور زنان و خانواده قرار دارد.

وی افزود: در این فرایند تنها یک فرد آموزش داده می‌شود، اما یک خانواده یا شبکه آموزش می‌بیند و اهمیت آموزش زنان تا جایی است که می‌تواند یکی از پر انتفاع‌ترین آموزش‌ها باشد.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، اجرای طرح ملی بانوی آب در وزارت نیرو را هم‌راستا با این موضوع دانست و اظهار کرد: این طرح ملی متمرکز بر حوزه آموزش زنان در ۸ استان کشور اجرا شده و برنامه‌ریزی برای ادامه آن وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح روشنا از سوی وزارت نیرو در کشور گفت: اجرای این طرح نیز که بر حوزه دیگری از نقش‌آفرینی زنان در بخش برق متمرکز شده، هم اکنون در سه استان اجرایی شده است.

شیوا افزود: حضور بسیج در این زمینه بسیار موفق و تاثیرگذار بوده و لازم است به عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل و هم‌افزا مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (۳) و تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۸ کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب مبنی بر انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت شرکت در انتخابات دعوت می‌شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می‌توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ با مراجعه به سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشوربرای نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیئت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ تا روز چهار شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ انجام و اسامی نامزد‌ها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیئت نظارت ۲ روز فرصت دارند تا از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ تا روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ تا روز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱ به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۰ (انتخابات احزاب ملی راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیئت نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور