Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل دهدشتی در جلسه‌ای با رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با اراده جدی مدیریت عالی سازمان تأمین اجتماعی از ظرفیت تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای حاکمیتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نهایت استفاده را می‌بریم و از گفتگو و هم‌افزایی برای اتخاذ بهترین تصمیم و پیگیری مهمترین مسائل مرتبط با بانوان استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهدشتی افزود: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته و بازمانده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که با احتساب اعضای خانواده به بیش از ۷ میلیون نفر می‌رسند و بخش قابل توجهی از آنها بانوان از جمله بانوان سرپرست خانوار و بازمانده هستند.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط با جامعه تحت پوشش و آشنایی با خواسته‌های آنان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است که از طریق تعامل با تشکل‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد با جدیت پیگیری می‌شود و نمایندگان شرکای اجتماعی در مسائل مختلف طرف مشورت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

دهدشتی در ادامه به تشریح رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی در تعامل با شرکای اجتماعی پرداخت و گفت: گفتمان‌سازی درباره مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی، ارتباط نظام‌مند و مستمر با شرکای اجتماعی و تهیه پیوست فرهنگی برای تمامی اقدامات و برنامه‌ها ۳ راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی از ارائه لایحه سه جانبه گرایی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این لایحه، شورای عالی تأمین اجتماعی احیا می‌شود و نمایندگان تشکل‌های شرکای اجتماعی در بالاترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان حضور اثرگذارتری خواهند داشت.

زهرا آیت الهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری ما به عنوان یک مرکز سیاستگذار و هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: مشاوران وزرا در امور بانوان و خانواده در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده حضور دارند و مسائل مختلف مربوط به جامعه بانوان از جمله مسائل مربوط به بیمه و تأمین اجتماعی بررسی می‌شود.

وی بیمه زنان خانه دار، افزایش پوشش بیمه درمان ناباروری و بیمه کارگران خانگی را از خواسته‌های اصلی برشمرد که در تعامل مناسب با سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

آیت‌الهی بر لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی برای یافتن بهترین راهکار به منظور تأمین مالی حمایت سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: این امر با همکاری و اخذ نظرات کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

کد خبر 4786759 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی آلودگی هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش اغتشاشات ایران آتش نشانی قوه قضاییه محسن هاشمی نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی بنزین سیدابراهیم رئیسی محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اسمعیلی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر اهرم و جمع از مدیران شهرستان اظهار داشت؛ یکی از اولویت‌های دستگاه قضا پیگیری مسائل عمومی است و در این راستا تلاش همگانی می‌طلبد.

دادستان تنگستان ادامه داد: نیاز است مردم تنگستان در خصوص بهداشت عمومی رعایت حداکثری داشته باشند و با مسئولان شهرستان همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در مدیریت پسماند نیاز است اقدامات اساسی صورت پذیرد و برای همیشه در سطح شهرستان این موضوع مرتفع شود.

اسمعیلی یاد آور شد: در صورت عدم انجام امورات توسط ادارات مربوطه اقدامات قانونی نسبت به خاطیان صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6094476

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم