Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اتفاقی عجیب و حیرت انگیز جوان "کر و لال" ایلامی که برای زیارت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس بود، توسط پلیس شهرستان خرم آباد دستگیر و از آنجا که قادر به تکلم و بیان واقعیت به ماموران نیروی انتظامی نبود، به اشتباه وی را به همراه جمعی از افغان‌ها به این کشور منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کریم جاسمی یکی از بستگان این جوان ، در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: "حامد آس" ساکن بخش مهر شهرستان ملکشاهی ایلام که به طور مادر زاد کرو لال است، در تاریخ بیستم آبانماه گذشته به قصد زیارت امام رضا (ع) خانه را بدون اطلاع والدینش ترک می‌کند که در شهرستان خرم آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: پس از مراحل قانونی دادستان خرم آباد وی را به اردوگاه ابراهیم آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل می‌کنند و طبق شواهد و کسانی که همراه او بودند، این جوان در طول مسیر هم راننده و هم افراد دیگر در داخل خودرو مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

جاسمی اضافه کرد: پس از چند روز حامد را از طریق مرز تایباد به کشور افغانستان منتقل می‌کنند که البته در طول این مدت خانواده این جوان و بنده از طریق کلانتری استان ایلام پیگیر مفقود شدنش بودیم.

وی گفت: سرانجام بر اساس استعلام شماره پلاک موتور این جوان متوجه شدیم که موتورش در پارکینگ کلانتری ۱۲ شهرستان خرم‌آباد توقیف شده است.

جاسمی عنوان کرد: در حال حاضر نیز عمو‌های حامد به قصد جستجوی این نوجوان عازم کشور افغانستان شدند و همچنین پدرش در تهران در حال تلاش است که شاید بتواند ملاقاتی با رئیس قوه قضاییه داشته باشد و این موضوع را به وی اطلاع دهد.

وی ادامه داد: پدر و مادر حامد ۴ فرزند دارند که دوتای آن‌ها نیز کر و لال هستند و یکی دیگرشان نیز معلول است و حامد تحت پوشش بهزیستی شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

جاسمی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری‌های دستگاه قضایی و پلیس بین الملل هرچه زودتر حامد به آغوش خانواده اش بازگردد و پدر و مادر این جوان از نگرانی درآیند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • جزئیات جدید از ماجرای یسنا ۴ ساله؛ دلیل ربودن او چه بود؟
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد